بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیر حضوری(برنامه شاد و شبکه اموزش) نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹

نویسندگانمحمد اکبری,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمدزاده,محمد محمودی بورنگ
نشریهفصلنامه آموزش پژوهی
شماره صفحات۱۵-۲۵
شماره سریال۸
شماره مجلد۲۹
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۲
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

احساس حضور مولفه ای تاثیر گذار و تعیین کننده در مشارکت یادگیرنده در آموزش غیرحضوری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیرحضوری نیمسال دوم سال تحصیلی 22-29 اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی و از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1322-1329 به تعداد 1914 نفر بودند که از اسفند ماه آموزش غیرحضوری را تجربه کردند. از این بین، تعداد 394 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس، به عنوان نمونه در پژوهش مشارکت داشتند. برای سنجش احساس حضور دانش 1 آموزان از پرسشنامه احساس حضور ایگروب استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در آموزش غیرحضوری، دارای احساس حضور باالتر از متوسط می باشند. عالوه بر این، میانگین احساس حضور در هر سه مولفه حضور در مکان، واقعی بودن و مشارکت گروه استفاده کننده از برنامه شاد باالتر از میانگین گروه استفاده کننده از شبکه آموزش بوده است و این تفاوت در مولفه مشارکت، به لحاظ آماری معنا دار بود

لینک ثابت مقاله

tags: آموزش مجازی، احساس حضور، برنامه شاد، شبکه اموزش