نویسندگان | محمد اکبری,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمدزاده,محمد محمودی بورنگ |
---|---|
نشریه | فصلنامه آموزش پژوهی |
شماره صفحات | ۱۵-۲۵ |
شماره سریال | ۸ |
شماره مجلد | ۲۹ |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۲۰۲۲ |
نوع نشریه | چاپی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
احساس حضور مولفه ای تاثیر گذار و تعیین کننده در مشارکت یادگیرنده در آموزش غیرحضوری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیرحضوری نیمسال دوم سال تحصیلی 22-29 اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی و از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1322-1329 به تعداد 1914 نفر بودند که از اسفند ماه آموزش غیرحضوری را تجربه کردند. از این بین، تعداد 394 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس، به عنوان نمونه در پژوهش مشارکت داشتند. برای سنجش احساس حضور دانش 1 آموزان از پرسشنامه احساس حضور ایگروب استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در آموزش غیرحضوری، دارای احساس حضور باالتر از متوسط می باشند. عالوه بر این، میانگین احساس حضور در هر سه مولفه حضور در مکان، واقعی بودن و مشارکت گروه استفاده کننده از برنامه شاد باالتر از میانگین گروه استفاده کننده از شبکه آموزش بوده است و این تفاوت در مولفه مشارکت، به لحاظ آماری معنا دار بود
tags: آموزش مجازی، احساس حضور، برنامه شاد، شبکه اموزش