CV Personal Website


Alireza Abbasi Gorji

Alireza Abbasi Gorji

Assistant Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Literature and Humanities

Department: Management and Economics

Degree: Ph.D

CV Personal Website
Alireza Abbasi Gorji

Assistant Professor Alireza Abbasi Gorji

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Literature and Humanities - Department: Management and Economics Degree: Ph.D |

Alireza Abbasi Gorji is a faculty member & assistant professor of business management at the University of Birjand. He holds a degree in electrical engineering-control from Mazandaran, a master's degree in business management-marketing from Semnan University, and a PhD in business management-business policymaking from the University of Guilan. His expertise is in the fields of business policymaking, strategic management, strategy, marketing, and branding, and he has published numerous scientific research articles in reputable domestic and international journals. He is also a member of the scientific committee and a professional reviewer in reputable domestic and international journals.

Work Phone: +985631026144

Organizational Email: AlirezaAbbasiGorji@birjand.ac.ir

Personal Email: AlirezaAbbasiGorji@yahoo.com

My affiliation

Faculty Member & Assistant Professor of Business Management at the University of Birjand

نمایش بیشتر

تاثیر انگیزه مشارکت مشتری بر ارزش ویژه مشتری: نقش میانجی اعتماد به برند و فعالیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی

Authorsعلیرضا عباسی گرجی,فاطمه ربانی محمدیه,محسن اکبری
Journalتحقیقات بازاریابی نوین
Page number155-178
Serial number۱۴
Volume number۳
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۴
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

کسب ارزش ویژه مشتری توسط شرکت، یکی از مهم ترین مولفه های رشد و توسعه در کسب و کارهای آنلاین است که رقابت را در این عرصه تشدید کرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر انگیزه مشارکت مشتری بر ارزش ویژه مشتری با نقش میانجی اعتماد به برند در فعالیت‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی فروشگاه دیجی کالا در رسانه اجتماعی پرمخاطب اینستاگرام است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کاربران اینستاگرام فروشگاه دیجی کالا هستند که بدین منظور نمونه ای شامل 384 نفر بر اساس فرمول کوکران با روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه آنلاین شامل 33 سوال برگرفته از مطالعات پیشین گردآوری شدند. روایی ظاهری پرسشنامه و پایایی از روش آلفای کرونباخ و ضرایب ترکیبی مورد تایید قرارگرفت. برای تحلیل و آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شده است. نتایج بیانگر نقش موثر فعالیت‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اعتماد به برند است. بنابراین مدیران فروشگاه های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی باید میزان شفافیت و صراحت خود را در اجتماعات و انجمن های برند افزایش دهند تا از این طریق مشتریان با اعتماد بیشتری در این شبکه‌ها خرید کنند و کیفیت روابطشان بهبود یابد. از طرفی تاثیر انگیزه مشارکت مشتری بر فعالیت‌های بازاریابی شرکت در رسانه‌های اجتماعی تایید شد که این خود باعث مشارکت در تعاملات متقابل و تبلیغات دهان به دهان می شود و در نتیجه بر ارزش ویژه مشتری و اعتماد به برند فروشگاه تاثیر معناداری دارد. تاثیر اعتماد به برند فروشگاه بر ارزش ویژه مشتری هم مورد تایید این پژهش قرار گرفت

Paper URL