استادیار
عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: ادبیات و علوم انسانی
گروه: مدیریت و اقتصاد
مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی
علیرضا عباسی گرجی عضو هیأت علمی و استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه بیرجند است. وی دارای مدرک تحصیلی مهندسی برق-کنترل از مازندران، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی از دانشگاه سمنان و دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی-سیاستگذاری بازرگانی از دانشگاه گیلان است. تخصص ایشان در حوزههای سیاستگذاری بازرگانی، مدیریت استراتژیک، استراتژی، بازاریابی و برندسازی است که مقالات علمی پژوهشی متعددی در ژورنالهای معتبر علمی داخلی و بینالمللی به چاپ رساندهاست. همچنین وی عضو کمیته علمی و داور تخصصی در ژورنالهای معتبر داخلی و بینالمللی است.
Alireza Abbasi Gorji is a faculty member & assistant professor of business management at the University of Birjand. He holds a degree in electrical engineering-control from Mazandaran, a master's degree in business management-marketing from Semnan University, and a PhD in business management-business policymaking from the University of Guilan. His expertise is in the fields of business policymaking, strategic management, strategy, marketing, and branding, and he has published numerous scientific research articles in reputable domestic and international journals. He is also a member of the scientific committee and a professional reviewer in reputable domestic and international journals.
تلفن محل کار: 985631026144+
Work Phone: +985631026144
ایمیل سازمانی: AlirezaAbbasiGorji@birjand.ac.ir
Organizational Email: AlirezaAbbasiGorji@birjand.ac.ir
ایمیل شخصی: AlirezaAbbasiGorji@yahoo.com
Personal Email: AlirezaAbbasiGorji@yahoo.com
عضو هیأت علمی و استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه بیرجند
Faculty Member & Assistant Professor of Business Management at the University of Birjand
| مقطع تحصیلی | سال اخذ مدرک | رشته و گرایش تحصیلی | دانشگاه |
|---|---|---|---|
| کارشناسی | ۱۳۹۳ | مهندسی برق-کنترل (Electrical Engineering-Control) | مازندران (Mazandaran) |
| کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷ | مدیریت بازرگانی-بازاریابی (Business Management-Marketing) | دانشگاه سمنان (Semnan University) |
| دکترای تخصصی | ۱۴۰۲ | مدیریت بازرگانی-سیاست گذاری بازرگانی (Business Management-Business Policymaking) | دانشگاه گیلان (University of Guilan) |
| محل خدمت | عنوان سمت | نوع استخدام | نوع همکاری | پایه |
|---|---|---|---|---|
| دانشگاه بیرجند (University of Birjand) | عضو هیأت علمی و استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه بیرجند (Faculty Member & Assistant Professor of Business Management at the University of Birjand) | رسمی قطعی | تمام وقت |
عضو هیأت علمی و استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه بیرجند از سال 1403 تا کنون
Faculty Member & Assistant Professor of Business Management at the University of Birjand since 2025 to until
استاد مشاور انجمن علمی مدیریت کسب و کار دانشگاه بیرجند از سال 1404 تا کنون
Advisor Professor of the Business Management Scientific Association at the University of Birjand since 2025 to until
عضو کمیته علمی و تخصصی در مجله مطالعات مدیریت توسعه سبز دانشگاه بیرجند از سال 1404 تا کنون
Member of the scientific & professional committee of the Journal of Green Development Management Studies at the University of Birjand since 2025 to until
عضو کمیته علمی و تخصصی در مجله بین رشته ای مطالعات مدیریت دانشگاه تهران از سال 1403 تا کنون
Member of the scientific & professional committee of the Interdisciplinary Journal of Management Studies at the University of Tehran since 2024 to until
عضو کمیته اجرایی بازارچه کارآفرینی توسط معاونت فرهنگی و ارتباط با صنعت دانشگاه سمنان در سال 1401
Member of the Executive Committee of the Entrepreneurship Marketplace by the cultural affairs & Industry Relations of the Semnan University in 2022
استاد مدعو دانشگاه سمنان در سال 1401
Visiting Professor at the Semnan University in 2022
استاد مدعو موسسه آموزش عالی راهبرد شمال رشت (گیلان) از سال 1399 تا 1401
Visiting Professor at the Rahbord Shomal Institute of Higher Education, Rasht (Guilan) from 2021 to 2022
معلم در مدرسه شهید باهنر بهشهر (مازندران) از سال 1394 تا 1396
Teacher at Shahid Bahonar School in Behshahr (Mazandaran) from 2015 to 2017
مربی در موسسه آموزش عالی آمل (مازندران) از سال 1391 تا 1393
Teacher's Assistant at the Amol Institute of Higher Education (Mazandaran) from 2012 to 2014
کسب عنوان استاد محبوب دانشگاه بیرجند توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در سال 1404
Awarded the title of the most popular professor at the University of Birjand by the cultural & social affairs department in 2025
کسب عنوان رتبه برتر در کنکور مقطع دکترای تخصصی رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی ایران در سال 1398
Awarded the title of the top rank in the Iran's PhD Business & Strategic Management Entrance Exam in 2019
کسب عنوان دانشجوی برتر با رتبه اول دانشگاه سمنان در سال 1397
Awarded the title of the top student with the first rank at the Semnan University in 2019
سیاست گذاری بازرگانی (طراحی، اجرا و کنترل استراتژی)
Business Policymaking (Strategy Design, Implementation & Control)
مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی راهبردی
Strategic Management & Strategic Planning
استراتژی و رهبری استراتژیک
Strategy & Strategic Leadership
مدیریت بازاریابی
Marketing Management
مدیریت برند
Brand Management
مدیریت تبلیغات
Advertising Management
مدیریت فروش و مذاکره
Sales & Negotiation Management
مدیریت کارآفرینی
Entrepreneurship Management
مدیریت نوآوری
Innovation Management
امکان سنجی و تدوین طرح کسب و کار
Feasibility Study & Business Plan Design
رفتار مصرف کننده
Consumer Behavior
روش تحقیق در مدیریت
Research Method in Management
مبانی مدیریت و سازمان
Fundamentals of Management & Organization
مدیریت توسعه
Development Management
مدیریت تطبیقی
Comparative Management
مدیریت تعاونی ها
Management of Co-Operatives
مدیریت تحول سازمانی
Management of Organizational Development
روانشناسی سازمانی
Organizational Psychology
جامعه شناسی سازمانی
Organizational Sociology
مسئله یابی و حل مسئله
Problem Identification & Problem Solving
مبانی برنامه ریزی پیشرفت و عدالت
Fundamentals of Planning Progress & Justice
سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری
The Course of Political Ideas & the Evolution of Administrative Institutions
کاربرد کامپیوتر در مدیریت
Application of Computers in Management
ربانی محمدیه، فاطمه، عباسی گرجی، علیرضا و اکبری، محسن. (1403). تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری: نقش میانجی اعتماد به برند و فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین، 14(3)، 178-155. doi: 10.22108/nmrj.2025.143307.3115.
Rabbani Mohammadiyeh, F., Abbasi Gorji, A. and Akbari, M. (2024). Effect of Customer Participation Motivation on Customer Equity: The Mediating Role of Brand Trust and Social Media Marketing Activities. New Marketing Research Journal, 14(3), 155-178. doi: 10.22108/nmrj.2025.143307.3115.
عباسی گرجی، علیرضا و اکبری، محسن. (1403). طراحی الگوی مدیریت تغییر راهبردی در سیستم نوآوری باز و فضای مشارکتی شرکت های دانش بنیان. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 7(3)، 19-44. doi: 10.22034/qjimdo.2024.432541.1650.
Abbasi Gorji, A. and Akbari, M. (2024). Designing a Strategic Change Management Model in the Open Innovation System and Collaborative Space of Knowledge-Based Companies. Innovation Management in Defensive Organizations, 7(3), 19-44. doi: 10.22034/qjimdo.2024.432541.1650.
عباسی گرجی، علیرضا، اکبری، محسن، و ملک اخلاق، اسماعیل. (1403). طراحی الگوی دموکراسی تجاری شرکت های پتروشیمی ایران. نشریه مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 7(2)، 67-99. doi: 10.22034/jiba.2023.57754.2088.
Abbasi Gorji, A., Akbari, M., & MalekAkhlagh, E. (2024). Designing a model of Business Democracy in Petrochemical Companies. Journal of International Business Administration, 7(2), 67-99. doi: 10.22034/jiba.2023.57754.2088.
ملک اخلاق، اسماعیل، بنار، نوشین، عباسی گرجی، علیرضا، سعیدی، فاطمه، و هدایتی فر، صبا. (1401). طراحی الگوی برندسازی استراتژیک بینالمللی ورزش کشتی ایران با رویکرد صادرات و ارزآوری. نشریه مدیریت و توسعه ورزش، 11(2)، 25-1. doi: 10.22124/jsmd.2021.17441.2394.
MalekAkhlagh, E., Benar, N., Abbasi Gorji, A., saeidi, F., & Hedayatifar, S. (2022). Designing a Model of International Strategic Branding of Iranian Wrestling with an Export and Currency approach. Journal of Sport Management & Development, 11(2), 1-25. doi: 10.22124/jsmd.2021.17441.2394.
عباسی گرجی، علیرضا، فیض، داود، و هدایتی فر، صبا. (1398). واکاوی عوامل مؤثر بر استفاده از نرمافزارهای اجتماعی در کسب شهرت مجازی: با تبیین نظریه کاشت در حوزه رسانه. نشریه جهانی رسانه، 13(2)، 151-170. doi: 10.22059/gmj.2019.70862.
Abbasi Gorji, A., Feiz, D., & Hedayatifar, S. (2019). Applying Cultivation Theory to Explain Factors affecting the Use of Social Software to Gain Virtual Fame. Global Media Journal, 13(2), 151-170. doi: 10.22059/gmj.2019.70862.
عباسی گرجی، علیرضا، و هدایتی فر، صبا. (1397). بررسی تطبیقی متن شعارهای تبلیغاتی فروشگاه های اینترنتی صنایع غذایی داخلی و خارجی با استفاده از تکنیک متن کاوی و خوشه بندی. فصلنامه علمی رسانه، 29(4)، 131-142. dor: 20.1001.1.10227180.1397.29.4.7.3.
Abbasi Gorji, A., & Hedayatifar, S. (2019). Comparative Study of Texts of Advertisements by Online Local and Foreign Food Industries Companies through Text Mining and Clustering Technique. Media Scientific Quarterly, 29(4), 131-142. dor: 20.1001.1.10227180.1397.29.4.7.3.
عباسی گرجی، علیرضا، و اسماعیلپور، رضا. (1398). بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند و قصد خرید مشتری (مورد مطالعه: محصولات شرکت صنعتی بهپاک در شهرستان بهشهر). ششمین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت اقتصاد و توسعه، دانشگاه جرجیا، تفلیس، 22 اسفند، 15 صص. https://civilica.com/doc/1010341.
Abbasi Gorji, A., & Esmaeilpour, R. (2020). Investigating the Effect of Green Marketing Mix through the mediating role of Corporate Social Responsibility on Brand Equity and Costumer Purchase Intention (Case Study: products of Behpak Industrial Corporate in Behshahr City). 6th International Conference on Modern Researches in Management Economics & Development, University of Georgia, Tbilisi, March 12, 15 pp. https://civilica.com/doc/1010341.
عباسی گرجی، علیرضا، و ملک اخلاق، اسماعیل. (1398). بررسی تاثیر سیاست گذاری سیستم های اطلاعاتی و جهت گیری سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات بر توسعه بستر الکترونیک و چابکی سازمانی با میانجیگری بازاریابی درونی (مورد مطالعه: شرکت کاله مازندران). دومین همایش بین المللی نوآوری های اخیر در مدیریت اقتصاد و حسابداری، دانشگاه تهران، تهران، 24 بهمن، 12 صص. https://civilica.com/doc/1002148.
Abbasi Gorji, A., & MalekAkhlagh, E. (2020). Investigating the effect of Information Systems Policy and the Direction of Investment in Information Technology on the Development of the Electronic Platform and Organizational Agility with the mediation of Internal Marketing (Case Study: Kaleh Mazandaran Corporate (. 2th International Conference on Recent Innovations in Management Economics & Accounting. University of Tehran, Tehran, February 13, 12 pp. https://civilica.com/doc/1002148.
عباسی گرجی، علیرضا، هدایتی فر، صبا، و زارعی، عظیم. (1398). سنجش قصد خرید مصرف کنندگان از طریق تبیین جامعه شناختی آمیخته بازاریابی سبز با اثر تعدیلگری شخصیت مشتری (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات لبنی مانیزان در شهر کرمانشاه). چهارمین همایش ملی در مدیریت کسب و کار و بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، 12 اردیبهشت، 11 صص. https://civilica.com/doc/926027.
Abbasi Gorji, A., Hedayatifar, S., & Zarei, A. (2019). Measuring the Purchase Intention of Consumers through the Sociological Explanation of Green Marketing Mixed with the moderating effect of Customer Personality (Case Study: Consumers of Manizan Dairy Products in Kermanshah City). 4th National Conference on Business & Commerce Management, Shahid Beheshty University, Tehran, May 3, 11 pp. https://civilica.com/doc/926027.
عباسی گرجی، علیرضا، و ملکی مین باش رزگاه، مرتضی. (1398). ارتباط بین فعالیت های پیشبرد فروش با رفتار پس از خرید مشتریان فروشگاه های کالاهای ورزشی شهرستان بهشهر، چهارمین کنگره ملی تازه یافته ها در علوم انسانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، 11 اردیبهشت، 10 صص. https://civilica.com/doc/925865.
Abbasi Gorji, A., & Maleki Minbash Razgah, M. (2019). The Relationship between Sales Promotion Activities and the Post-Purchase Behavior of Customers of Sporting Goods Stores in Behshahr City. 4th National Congress on New Findings in Humanities, Kharazmi University, Tehran, May 2, 10 pp. https://civilica.com/doc/925865.
عباسی گرجی، علیرضا. (1397). بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر روی سبک تصمیم گیری خرید. اولین همایش بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی، دانشگاه تهران، تهران، 23 اسفند، 14 صص. https://civilica.com/doc/883264.
Abbasi Gorji, Alireza. (2019). Investigating the effect of Green Marketing Mix on Purchasing Decision Style. 1th International Conference on Interdisciplinary Studies in Management & Engineering, University of Tehran, Tehran, March 14, 14 pp. https://civilica.com/doc/883264.
سیاست گذاری بازرگانی (طراحی، اجرا و کنترل استراتژی)
Business Policymaking (Strategy Design, Implementation & Control)
مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی راهبردی
Strategic Management & Strategic Planning
استراتژی و رهبری استراتژیک
Strategy & Strategic Leadership
مدیریت بازاریابی
Marketing Management
مدیریت برند
Brand Management
مدیریت تبلیغات
Advertising Management
مدیریت فروش و مذاکره
Sales & Negotiation Management
مدیریت کارآفرینی
Entrepreneurship Management
مدیریت نوآوری
Innovation Management
امکان سنجی و تدوین طرح کسب و کار
Feasibility Study & Business Plan Design
رفتار مصرف کننده
Consumer Behavior
روش تحقیق در مدیریت
Research Method in Management
مبانی مدیریت و سازمان
Fundamentals of Management & Organization
مدیریت توسعه
Development Management
مدیریت تطبیقی
Comparative Management
مدیریت تعاونی ها
Management of Co-Operatives
مدیریت تحول سازمانی
Management of Organizational Development
روانشناسی سازمانی
Organizational Psychology
جامعه شناسی سازمانی
Organizational Sociology
مسئله یابی و حل مسئله
Problem Identification & Problem Solving
مبانی برنامه ریزی پیشرفت و عدالت
Fundamentals of Planning Progress & Justice
سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری
The Course of Political Ideas & the Evolution of Administrative Institutions
کاربرد کامپیوتر در مدیریت
Application of Computers in Management
سمینار اصول بازاریابی و کسب و کار در صنعت برق توسط دانشگاه علم و فناوری مازندران در سال 1404
Seminar on Principles of Marketing & Business in the Electricity Industry by Mazandaran University of Science & Technology in 2025
سمینار اصول بازاریابی محصولات شیمیایی توسط دانشگاه بیرجند در سال 1404
Seminar on Principles of Marketing of Chemical Products by University of Birjand in 2025
کرسی آزاداندیشی پیرامون سیاست گذاری تجاری و اقتصادی در بانکداری اسلامی ایران توسط دانشگاه بیرجند در سال 1404
Freethinking Chair on Business & Economic Policymaking in Islamic Banking in Iran by University of Birjand in 2025
عضو کمیته علمی و تخصصی در مجله مطالعات مدیریت توسعه سبز دانشگاه بیرجند از سال 1404 تا کنون
Member of the scientific & professional committee of the Journal of Green Development Management Studies at the University of Birjand since 2025 to until
عضو کمیته علمی و تخصصی در مجله بین رشته ای مطالعات مدیریت دانشگاه تهران از سال 1403 تا کنون
Member of the scientific & professional committee of the Interdisciplinary Journal of Management Studies at the University of Tehran since 2024 to until
استاد مشاور انجمن علمی مدیریت کسب و کار دانشگاه بیرجند از سال 1404 تا کنون
Advisor Professor of the Business Management Scientific Association at the University of Birjand since 2025 to until