گردشگری شهری و بازاریابی نوینِ جهانی؛ مطالعه موردی: استان خراسان جنوبی

نویسندگانمحمد اسکندری ثانی,محمد ایامی
همایشنخستین همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت‌ها و الزامات خراسان‌جن
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۰۲-۰۹
محل برگزاری همایشبیرجند
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

گردشگری، صنعتی پویا و سودآور است که مزایای آن بر هیچ¬کس پوشیده نیست. استفاده مفید، کامل و پایدار از گردشگری و مزایای آن نیازمند بازاریابی هدفمند می¬باشد. از این رو در پژوهش پیش¬رو، هدف شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری در استان خراسان رضوی می¬باشد. روش تحقیق در پژوهش پیش¬رو که از نظر هدف در زمره پژوهش¬های تحلیلی-توصیفی قرار می¬گیرد، استفاده از مطالعات کتابخانه¬ای و روش پرسش¬نامه بوده است. پرسش¬نامه تنظیم شده بین 14 تن از متخصصان امر توزیع شد. برای روایی پرسشنامه نیز از نظرات کارشناسان بهره¬جویی شد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که در زمینه زیرساخت¬ها، توجه بخش دولتی و خصوصی بر ایجاد زیرساخت¬ها و اقامتگاه¬ها بوده و همین مساله سبب چشم پوشی از بازاریابی، تولید محتوا و تبلیغات شده است. همچنین به صورت کلی، نتایج پژوهش دال بر این امر است که اقداماتی نظیر آموزش شهروندان، تشویق بخش خصوصی به فعالیت در بازاریابی گردشگری، افزایش تمرکز بر تولید محتوا در مواردی نظیر غذاهای محلی، بازی¬های محلی و محصولات استراتژیک نظیر زرشک و زعفران، تمرکز بر تبلیغات در فضای مجازی و علی¬الخصوص اپلیکیشن¬هایی نظیر اینستاگرام و یوتوب، می¬تواند در امر بازاریابی گردشگری در سطح استان خراسان رضوی، موثر و کارآمد باشد.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: گردشگری شهری، بازاریابی گردشگری، بازاریابی نوین، استان خراسان جنوبی