Authors | خیرالنساء رمضان زاده |
---|---|
Conference Title | اولین همایش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۴-۰۶-۰۴ |
Event Place | تهران |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
هوش مصنوعی مصنوعی (AI) به طور قابل توجهی بر حوزه مدیریت دانش پداگوژیک تأثیر گذاشته و کارایی و اثربخشی سیستمهای آموزشی را افزایش میدهد. هدف پژوهش حاضر، تبیین کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت دانش پداگوژیک است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش آن بررسی یکپارچه است. قلمرو پژوهش کلیه مقالاتی هستندکه دربارۀ کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت دانش پداگوژیک ارائه شدهاند. دادههای پژوهش از تحلیل کیفی اسناد مورد مطالعه شامل 36 مقاله، گردآوری شدهاند. با تجزیه و تحلیل دادهها، کاربرد هوش مصنوعی را میتوان در 7 مقوله اصلی شامل؛ شناسایی، بازنمایی و کشف دانش پداگوژیک، کسب دانش پداگوژیک، اشتراک دانش پداگوژیک، طبقه بندی و سازماندهی دانش پداگوژیک، ارزیابی دانش پداگوژیک، کاربرد دانش پداگوژیک و خلق دانش پداگوژیک ، سازماندهی کرد. براساس یافتهها، هوش مصنوعی ضمن تسهیل چرخه مدیریت دانش پداگوژیک، تمامی ابعاد مدیریت دانش پداکوژیک را ارتقاء می دهد لذا، لازم است سیاستگذاران آموزشی در راستای توسعه حرفهای در حوزه اموزش، فقط به کسب و دریافت اطلاعات توجه نکرده و سایر ابعاد مدیریت دانش پداگوژیک که زیربنای توسعه حرفه ای پداگوژیک است، نیز مورد توجه قرار دهند.
tags: هوش مصنوعی، مدیریت دانش، مدیریت دانش پداگوژیک، توسعه حرفه ای پداگوژیک، دانش پداگوژیک، آموزش عالی