نویسندگان | خیرالنساء رمضان زاده,حسین شکوهی فرد |
---|---|
همایش | سومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال؛ شایستگی های اشتغال پذیری |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۴-۱۱-۲۰ |
محل برگزاری همایش | ساری |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
توانمندی استادان نقش فزایندهای در افزایش دانش، تغییرباورها، بهبود شیوههای آموزشی و پیشرفتتحصیلی فراگیران دارد، هدف پژوهش حاضر، تبیین نقش صلاحیتهایپداگوژیک استادان در ارتقاء شایستگیهای اشتغالپذیر دانشجویان است. در این پژوهش از روشکیفی "جستار نظرورزانه" به¬عنوان روش پژوهش و از ابزار "بررسی مستندات" بهعنوان ابزار جمع¬آوری اطلاعات استفاده شده است. یافتههای حاصل از بررسی شواهدعلمی نشان میدهد، صلاحیتهای پداگوژیک استادان؛ شرایط آموزش نوآورانه، صلاحیت شناخت و ارتباط با فراگیران جهت ایجاد انگیزه یادگیری و خودکارآمدی، تسهیل یادگیری و پیشرفت حرفهای دانشجویان و در نهایت انتقال شایستگیها را فراهم مینماید که این مقولات لازمه ایجاد و ارتقاء شایستگیهای اشتغالپذیر دانشجویان است. براساس یافتهها، هرگونه سیاستگذاری وبرنامهریزی در اشتغالپذیری دانشجویان بدون توجه به صلاحیتهای پداگوژیک استادان، مفید فایده نخواهد بود، لذا لازم است سیاستگذاران حوزه آموزش، زمینه لازم را جهت ارتقاء صلاحیتهای پداگوژیک استادان با راههای نوآورانه و منطبق بر شرایط و یا به تعبیری توسعه صلاحیتهای پداگوژیک شخصی سازی استادان را فراهم نمایند.
کلیدواژهها: صلاحیتهای پداگوژیک استادان ، شایستگی، شایستگیهای اشتغال پذیر، دانشجویان، استادان