Authors | محمد اکبری,محسن آیتی,زهرا محمدی |
---|---|
Conference Title | اولین همایش ملی مدرسه فردا |
Holding Date of Conference | ۲۰۱۹-۱۰-۲۳ |
Event Place | اردبیل |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | POSTER |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
چکیده یکی از موثرترین روش های تربیت معلم، فرایند منتورینگ می باشد. در ضمن این فرایند، معلمان با سابقه تأثیرات زیادی بر توسعه ی حرفه ای معلمان کم تجربه و تازه کار برجای می گذارند. بنابر اهمیت فرایند منتورینگ در نظام آموزش و پرورش و زیر نظام های آن از جمله مدرسه مقاله ی حاضر با هدف، طراحی و تدوین برنامه ی درسی آموزش منتورینگ به معلمان با سابقه گردآوری شد، تا بر این اساس این معلمان از نقش خود به عنوان منتور آگاه بوده و بتوانند ارشادگر خوبی برای معلمان کم تجربه باشند. برای رسیدن به این هدف مقاله ی حاضر با بررسی مبانی علمی، فلسفی، دینی، اجتماعی و روانشناختی منتورینگ، نظریه و دیدگاه برنامه ی درسی آموزش منتورینگ را شناسایی کرده و سپس الگوهای منتخب برنامه ی درسی آموزش منتورینگ را ابتدا طراحی و سپس تدوین نموده و به بررسی یک جلسه ی آموزشی با توجه به این الگو پرداخته است.
tags: منتورینگ، معلمان با سابقه، الگو، طراحی و تدوین