مشکلات و چالشهای تدریس به روش کلاس معکوس: روایتهای یک آموزگار ابتدایی

Authorsحسین شکوهی فرد,محمد علی پور,محمد اکبری,اکرم ده باشی
Conference Titleهمایش ملی آموزش با رویکرد اموزش در هزاره سوم
Holding Date of Conference۲۰۲۰-۰۹-۲۴
Event Placeتهران
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

این پژوهش به مطالعه چالشها و مشکلات تدریس به روش کلاس معکوس مبتنی بر روایتهای یک آموزگار پایه پنجم ابتدایی پرداخته است. روش مقاله حاضر، پژوهش روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرایانه تعلق دارد. منبع دادههای پژوهش، روایتهای سه ماه آموزشی در کلاس درس ابتدایی است. برای تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار مکس کیودا 11بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از روایتها در خصوص چالشها و مشکلات تدریس به روش کلاس معکوس در قالب 5مضمون اصلی " ایجاد مشکلات روانی برای دانشآموزان"، " ایجاد خلاهای یادگیری"، " مقاومت والدین در برابر فناوری"، " نبود تجهیزات و امکانات برای دانشآموزان"و " نبود شرایط محیطی مناسب و تجهیزات برای ضبط فیلم" مقولهبندی شد

Paper URL

tags: کلاس معکوس، ابتدایی، تدریس، یادگیری ترکیبی.