CV


Akbaryborng Mohammad

Akbaryborng Mohammad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

CV
Akbaryborng Mohammad

Associate Professor Akbaryborng Mohammad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D |

عوامل مؤثر بر انتقال آموزش

Authorsمحمد اکبری,فاطمه مطهری مقدم,محسن آیتی
Conference Titleسومین همایش ملی مدرسه آینده
Holding Date of Conference2022-11-22
Event Placeاردبیل
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

نیاز به افزایش بهره‌وری در سطح جهانی پذیرفته شده است و مسلماً این امر به آموزش کارآمد و مؤثر بستگی دارد. آموزش کارآمد و مؤثر، آموزشی است که به انتقال منجر شود؛ یعنی آنچه آموزش داده‌شده به‌صورت مستمر مورداستفاده قرار می‌گیرد. دوره‌های آموزشی برگزارشده در سازمان آموزش و پروش اگر منجر به انتقال آموزش گردد، زمینه توسعه حرفه‌ای معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد. ازاین‌رو مدارس آینده برای توسعه حرفه‌ای معلمان خود باید بیش‌ازپیش به انتقال آموزش اهمیت دهند. این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر انتقال آموزش به شیوه مروری انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد عوامل مؤثر بر انتقال آموزش در سه دسته فردی (توانایی شناختی، خودکارآمدی، انگیزش، شخصیت، سودمندی ادراک‌شده و متغیرهای شغل)، آموزشی (شناسایی نیازها، اهداف یادگیری، ارتباط محتوا، راهبردها و روش‌های آموزشی، راهبردهای خود مدیریتی و پشتیبانی فناورانه) و سازمانی (پیوند راهبردی، جو انتقال، پشتیبانی مدیر مافوق یا همتا، فرصت برای اجرا و مسئولیت‌پذیری) قرار می‌گیرد.

Paper URL