CV


Akbaryborng Mohammad

Akbaryborng Mohammad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

CV
Akbaryborng Mohammad

Associate Professor Akbaryborng Mohammad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D |

تبیین عناصر برنامه درسی متاورس در آموزش

Authorsمحمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی,حسین شکوهی فرد
Conference Titleپنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK)
Holding Date of Conference2025-02-20
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

متاورس ب هعنوان یک اینترنت پیشرفته متشکل از فضاهای مجازی س هبعدی دائمی متصل به دنیای مجازی است که اخیراً استفاده از آن در آموزش رو به افزایش است. هد ف از پژوهش حاضر، واکاوی منابع مرتبط با متاورس در جهت تعیین عناصر ششگانه برنامه درسی میلر بود. روش پژوهش حاضر، مرور نظا ممند و روش تحلیل یافت هها، تحلیل محتوا کیفی و مبتنی بر تحلیل - استنتاجی بود که ب همنظور دستیابی به داد ههای موردنظر از روش مطالعه و بررسی مقالات متاورس استفاد ه شد. در مرحله بعد داد ههای گردآور یشد ه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت و با توضیح ب ه مفاهیم و بررسی شرطهای لازم ب ه تحلیل و استنبا ط سؤالات پژوهش پرداخته شد. نتایج نشان داد برنامه درسی متاورس در قسمت اهداف به یادگیر ی فعال، یادگیری مبتنی بر سازه گرایی، یادگیری عمیق، خلاقی ت و توانایی همکاری تعامل با سایر یادگیرندگان؛ در قسمت روش یاددهی - یادگیری، بریادگیرند همحوری، مبتنی بر نظریه سازند هگرایی و یادگیری مبتنی بر مشکل؛ در بخش محیط بر رو شهای یاد گیری مبتن ی بر فناور ی ازجمله واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده، رباتها و هوش مصنوعی و هوی تهای چندگانه تأکید دارد ؛ ویژگی دانشآموز را یادگیرنده مادامالعمر، متخصص و کارشناس میداند؛ همچنین معلم متاورس مربی و تسهیلگر دانش، مجهز به دانش جدید و همگام با تغییرا ت است و درزمینه ارزشیابی به ارزیابی محتوا ی آموزشی را از طریق بانک سؤا ل و بررسی حضوروغیاب ب ا تجزی هوتحلیل اطلاعات ویدئویی تأکید دارد

Paper URL