| Authors | محمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی,حسین شکوهی فرد |
| Conference Title | پنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK) |
| Holding Date of Conference | 2025-02-20 |
| Event Place | تهران |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | SPEECH |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
متاورس ب هعنوان یک اینترنت پیشرفته متشکل از فضاهای مجازی س هبعدی دائمی متصل به دنیای مجازی است که اخیراً استفاده از آن در
آموزش رو به افزایش است. هد ف از پژوهش حاضر، واکاوی منابع مرتبط با متاورس در جهت تعیین عناصر ششگانه برنامه درسی
میلر بود. روش پژوهش حاضر، مرور نظا ممند و روش تحلیل یافت هها، تحلیل محتوا کیفی و مبتنی بر تحلیل - استنتاجی بود که ب همنظور
دستیابی به داد ههای موردنظر از روش مطالعه و بررسی مقالات متاورس استفاد ه شد. در مرحله بعد داد ههای گردآور یشد ه مورد
تجزیهوتحلیل قرار گرفت و با توضیح ب ه مفاهیم و بررسی شرطهای لازم ب ه تحلیل و استنبا ط سؤالات پژوهش پرداخته شد. نتایج نشان
داد برنامه درسی متاورس در قسمت اهداف به یادگیر ی فعال، یادگیری مبتنی بر سازه گرایی، یادگیری عمیق، خلاقی ت و توانایی همکاری
تعامل با سایر یادگیرندگان؛ در قسمت روش یاددهی - یادگیری، بریادگیرند همحوری، مبتنی بر نظریه سازند هگرایی و یادگیری مبتنی بر
مشکل؛ در بخش محیط بر رو شهای یاد گیری مبتن ی بر فناور ی ازجمله واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده، رباتها و هوش مصنوعی و
هوی تهای چندگانه تأکید دارد ؛ ویژگی دانشآموز را یادگیرنده مادامالعمر، متخصص و کارشناس میداند؛ همچنین معلم متاورس مربی
و تسهیلگر دانش، مجهز به دانش جدید و همگام با تغییرا ت است و درزمینه ارزشیابی به ارزیابی محتوا ی آموزشی را از طریق بانک سؤا ل
و بررسی حضوروغیاب ب ا تجزی هوتحلیل اطلاعات ویدئویی تأکید دارد
Paper URL