انطباق برنامة ¬درسی تربیت‌ بدنی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در پایة پنجم ابتدایی بیرجند

Authorsمحمد اکبری,محمدباقر باقری مجد,محسن آیتی
Journalمطالعات آموزشی و آموزشگاهی
Page number۶۶۵-۶۸۸
Serial number۱۱
Volume number۳
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۲
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف پژوهش حاضر، انطباق برنامة ¬درسی تربیت‌ بدنی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در پایة پنجم ابتدایی بیرجند است. پژوهش کاربردی بوده و به روش توصیفی - پیمایشی انجام گرفته است. جامعة آماری پژوهش دانش‌آموزان پایة پنجم ابتدایی مدارس دولتی بیرجند بودند که تعداد آنان 3690 نفر بود. که براساس جدول مورگان با حجم نمونه 300 نفر تعیین شد و نمونة مورد نظر به روش تصادفی خوشه‌ای‌ انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از 2 پرسشنامة محقق‌ساختة برنامة درسی اجراشده و برنامة ‌درسی کسب‌شده تربیت‌ بدنی پایة پنجم ابتدایی استفاده شد. بررسی و تأیید روایی و پایایی پرسشنامه‌ها از طریق روایی محتوایی و تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ انجام گرفت. تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تی تک‌نمونه‌ در نرم‌افزار اس پی اس اس انجام گرفت. نتایج مشخص کرد که میان برنامة ‌درسی اجرا‌شده با برنامة ‌درسی قصدشده، و برنامة درسی کسب‌‌شده با برنامة ‌درسی قصدشده انطباق لازم وجود ندارد.

Paper URL

tags: برنامة درسی اجراشده، برنامة ‌درسی تربیت‌ بدنی، برنامة درسی قصدشده، برنامة درسی کسب‌شده.