CV


Akbaryborng Mohammad

Akbaryborng Mohammad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

CV
Akbaryborng Mohammad

Associate Professor Akbaryborng Mohammad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D |

طراحی الگوی برنامه درسی آموزش بورس به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه

Authorsمحمد اکبری,میثم عجم
Journalپژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی
Page number1-24
Serial number۵
Volume number۱۵
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۵
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of

Abstract

ساحت تربیت اقتصادی حرفه‌ای به‌عنوان یکی از ساحت‌های رشد که ناظر بر رشد توانایی متربیان در فعالیت اقتصادی و حرفه¬ای می¬باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. این پژوهش باهدف طراحی الگوی برنامه درسی آموزش بورس به‌منظور بهبود ساحت تربیت اقتصادی حرفه-ای طراحی و تدوین شد. این پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی است. هدف از روش سنتز پژوهی این است که تحقیقات تجربی را به‌منظور خلق تعمیم‌ها، ترکیب کند. تعمیم‌هایی که در آن، حدومرزهای تعمیم نیز مشخص می‌شود. قلمرو مطالعاتی منابع چاپی و دیجیتالی نوشته‌شده پیرامون ساحت تربیت اقتصادی حرفه¬ای در ژورنال‌ها و سایت‌های علمی معتبری چون magiran، sid و noormags، eric، irandocn را شامل شد. نمونه موردبررسی تمام قلمرو مطالعاتی را در برگرفت. برای اعتبارسنجی محتوا نیز ازنظر اساتید و صاحب‌نظران برنامه درسی استفاده شد. یافته‌های پژوهش بر اساس عناصر برنامۀ درسی 4 گانه‌ی تایلر شامل: هدف، محتوا، روش و ارزشیابی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش حاکی از وجود 7 مضمون اصلی و 52 مضمون پایه بودند. مضامین کلی شامل: تاریخچه، شرکت‌های سهامی، بازارهای مالی، عوامل فعال در بازار سرمایه، عملیات خریدوفروش، اصطلاحات رایج در بورس، عوامل مؤثر بر قیمت سهام بودند.

Paper URL