نویسندگان | محمد اکبری,محسن آیتی,زهرا محمدی |
---|---|
همایش | اولین همایش ملی مدرسه فردا |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۹-۱۰-۲۳ |
محل برگزاری همایش | اردبیل |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | پوستر |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
چکیده یکی از موثرترین روش های تربیت معلم، فرایند منتورینگ می باشد. در ضمن این فرایند، معلمان با سابقه تأثیرات زیادی بر توسعه ی حرفه ای معلمان کم تجربه و تازه کار برجای می گذارند. بنابر اهمیت فرایند منتورینگ در نظام آموزش و پرورش و زیر نظام های آن از جمله مدرسه مقاله ی حاضر با هدف، طراحی و تدوین برنامه ی درسی آموزش منتورینگ به معلمان با سابقه گردآوری شد، تا بر این اساس این معلمان از نقش خود به عنوان منتور آگاه بوده و بتوانند ارشادگر خوبی برای معلمان کم تجربه باشند. برای رسیدن به این هدف مقاله ی حاضر با بررسی مبانی علمی، فلسفی، دینی، اجتماعی و روانشناختی منتورینگ، نظریه و دیدگاه برنامه ی درسی آموزش منتورینگ را شناسایی کرده و سپس الگوهای منتخب برنامه ی درسی آموزش منتورینگ را ابتدا طراحی و سپس تدوین نموده و به بررسی یک جلسه ی آموزشی با توجه به این الگو پرداخته است.
کلیدواژهها: منتورینگ، معلمان با سابقه، الگو، طراحی و تدوین