رزومه


محمد اکبری بورنگ

محمد اکبری بورنگ

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۹

رزومه
محمد اکبری بورنگ

دانشیار محمد اکبری بورنگ

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۹ |

مدل‌های انتقال آموزش

نویسندگانمحمد اکبری,فاطمه مطهری مقدم,محسن آیتی
همایشسومین همایش ملی مدرسه آینده
تاریخ برگزاری همایش2022-11-22
محل برگزاری همایشاردبیل
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

آموزش سازمانی مؤثر برای نائل شدن به توسعه حرفه‌ای کارکنان امری ضروری است. آموزش مؤثر آموزشی است که یادگیرنده ازآنچه آموزش داده‌شده در محیط کار خود به‌طور مستمر استفاده کند یعنی منجر به انتقال آموزش شود. دوره‌های آموزشی برگزارشده در سازمان آموزش و پرورش اگر منجر به انتقال آموزش گردد، زمینه توسعه حرفه‌ای معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد. ازاین‌رو مدارس آینده برای توسعه حرفه‌ای معلمان خود باید بیش‌ازپیش به انتقال آموزش اهمیت دهند. این پژوهش با هدف بررسی مدل‌های انتقال آموزش به شیوه مروری انجام شد و به بررسی مدل‌های نوئه، بالدین و فورد، رویلر و گلدشتاین، میلهیم، فکتیو و همکاران، پوتیت، هولتون، کلاسن، فیکساس و همکاران و مدل انتقال یکپارچه یادگیری پرداخت. در مدل‌های بررسی‌شده به عوامل فردی، محیطی و آموزشی که در انتقال آموزش مؤثر هستند، توجه شده است. نکته قابل‌توجه این است که در بسیاری از مدل‌های بررسی‌شده به انگیزه و یادگیری اشاره شده است که حاکی از اهمیت این دو عنصر در انتقال آموزش است و توجه بیشتر برنامه ریزان نسبت به افزایش انگیزه و یادگیری به‌عنوان دو عنصر پیش‌نیاز انتقال آموزش را می‌طلبد.

لینک ثابت مقاله