نویسندگان | محمد اکبری,فاطمه مطهری مقدم,محسن آیتی |
---|---|
همایش | سومین همایش ملی مدرسه آینده |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ |
محل برگزاری همایش | اردبیل |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | پوستر |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
نیاز به افزایش بهرهوری در سطح جهانی پذیرفته شده است و مسلماً این امر به آموزش کارآمد و مؤثر بستگی دارد. آموزش کارآمد و مؤثر، آموزشی است که به انتقال منجر شود؛ یعنی آنچه آموزش دادهشده بهصورت مستمر مورداستفاده قرار میگیرد. دورههای آموزشی برگزارشده در سازمان آموزش و پروش اگر منجر به انتقال آموزش گردد، زمینه توسعه حرفهای معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد. ازاینرو مدارس آینده برای توسعه حرفهای معلمان خود باید بیشازپیش به انتقال آموزش اهمیت دهند. این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر انتقال آموزش به شیوه مروری انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد عوامل مؤثر بر انتقال آموزش در سه دسته فردی (توانایی شناختی، خودکارآمدی، انگیزش، شخصیت، سودمندی ادراکشده و متغیرهای شغل)، آموزشی (شناسایی نیازها، اهداف یادگیری، ارتباط محتوا، راهبردها و روشهای آموزشی، راهبردهای خود مدیریتی و پشتیبانی فناورانه) و سازمانی (پیوند راهبردی، جو انتقال، پشتیبانی مدیر مافوق یا همتا، فرصت برای اجرا و مسئولیتپذیری) قرار میگیرد.
کلیدواژهها: آموزش، انتقال آموزش، توسعه حرفهای، معلمان