رزومه


محمد اکبری بورنگ

محمد اکبری بورنگ

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۹

رزومه
محمد اکبری بورنگ

دانشیار محمد اکبری بورنگ

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۹ |

طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر یادگیری مادامالعمر

نویسندگانمحمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی
همایشپنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK)
تاریخ برگزاری همایش2025-02-20
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر، طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر یادگیری مادامالعمر بود. بدین منظور منابع مرتبط با یادگیری مادامالعمر در جهت تعیین عناصر ششگانه برنامه درسی میلر واکاوی شد. روش پژوهش حاضر، مرور نظاممند و روش تحلیل یافتهها، تحلیل محتوا کیفی و مبتنی بر تحلیل - استنتاجی بود که بهمنظور دستیابی به دادههای موردنظر از روش مطالعه و بررسی متون و آثار صاحبنظران یادگیری مادامالعمر استفاده شد. در مرحله بعد دادههای گردآوریشده مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت و با توضیح به مفاهیم و بررسی شرطهای لازم به تحلیل و استنباط سؤالات پژوهش پرداخته شد و در انتها مشخص گردید که، برنامه درسی یادگیری مادامالعمر در قسمت اهداف، توجه به اهداف شخصی و حرفهای و فراهم آوردن فرصتهای یادگیری؛ در قسمت روش یاددهی-یادگیری، بریادگیرندهمحوری، مبتنی بر نظریه سازندهگرایی، کار گروهی و حل مسئله؛ در بخش محیط بر روشهای یادگیری مبتنی بر فناوری و استفاده از استراتژیهای مختلف آموزش تأکید دارد؛ ویژگی دانشآموز را آفریننده دانش، خودراهبری، داشتن نگرش مثبت به یادگیری و استفاده از مهارتهای فراشناخت میداند؛ همچنین معلم یادگیرنده مادامالعمر هدایتکننده دانش، مجهز به دانش جدید و همگام با تغییرات است و درزمینه ارزشیابی به رویکردهای تلفیقی بودن، جامعیت، تناسب، یادگیری محور بودن، اختصاص نداشتن به زمان خاص و هماهنگی با راهبردهای یاددهی و یادگیری تأکید دارد.

لینک ثابت مقاله