رزومه


محمد اکبری بورنگ

محمد اکبری بورنگ

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۹

رزومه
محمد اکبری بورنگ

دانشیار محمد اکبری بورنگ

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۹ |

طراحی الگوی برنامه درسی آموزش بورس به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه

نویسندگانمحمد اکبری,میثم عجم
نشریهپژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی
شماره صفحات1-24
شماره سریال۵
شماره مجلد۱۵
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۵
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

ساحت تربیت اقتصادی حرفه‌ای به‌عنوان یکی از ساحت‌های رشد که ناظر بر رشد توانایی متربیان در فعالیت اقتصادی و حرفه¬ای می¬باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. این پژوهش باهدف طراحی الگوی برنامه درسی آموزش بورس به‌منظور بهبود ساحت تربیت اقتصادی حرفه-ای طراحی و تدوین شد. این پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی است. هدف از روش سنتز پژوهی این است که تحقیقات تجربی را به‌منظور خلق تعمیم‌ها، ترکیب کند. تعمیم‌هایی که در آن، حدومرزهای تعمیم نیز مشخص می‌شود. قلمرو مطالعاتی منابع چاپی و دیجیتالی نوشته‌شده پیرامون ساحت تربیت اقتصادی حرفه¬ای در ژورنال‌ها و سایت‌های علمی معتبری چون magiran، sid و noormags، eric، irandocn را شامل شد. نمونه موردبررسی تمام قلمرو مطالعاتی را در برگرفت. برای اعتبارسنجی محتوا نیز ازنظر اساتید و صاحب‌نظران برنامه درسی استفاده شد. یافته‌های پژوهش بر اساس عناصر برنامۀ درسی 4 گانه‌ی تایلر شامل: هدف، محتوا، روش و ارزشیابی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش حاکی از وجود 7 مضمون اصلی و 52 مضمون پایه بودند. مضامین کلی شامل: تاریخچه، شرکت‌های سهامی، بازارهای مالی، عوامل فعال در بازار سرمایه، عملیات خریدوفروش، اصطلاحات رایج در بورس، عوامل مؤثر بر قیمت سهام بودند.

لینک ثابت مقاله