الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران

نویسندگانمحمدعلی صاحبکاران,مصلی نژاد
نشریهمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
شماره صفحات۸۷-۹۸
شماره سریال۱۰
شماره مجلد۳۷
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۳
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

یگ برتر هندبال ایران برای حفظ هواداران، توسعه محصوالت لیگ و توسعه استراتژی های مرتبط با لیگ نیازمند درک الگوی تعاملی هواداران لیگ میباشد. لذا این پژوهش با هدف توسعه الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش های ترکیبی بود که به روش مدلسازی انجام شد. مدل مفهومی اولیه پژوهش بر مبنای ادبیات معتبر موجود توسعه یافت و سپس با داده های حاصل از زمینه لیگ برتر هندبال ایران مورد ارزیابی قرار گرفت. دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. مقدار شاخص روایی محتوایی پرسشنامه 872/0 محاسبه شد و مقادیر پایایی مرکب برای تمامی سازه ها باالتر از نقطه برش پیشنهادی 60/0 بود. 306 پرسشنامه وارد تجزیه و تحلیل نهایی شد. برای ارزیابی مدل مفهومی پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافتهها نشان داد که مدل مفهومی پژوهش برازش مناسبی با داده های حاصل از زمینه لیگ برتر هندبال دارد. هواداران لیگ برتر هندبال ایران بیشترین تمایل را به رفتارهای غیرتبادلی بروننقشی نشان دادند. بنابراین مدیران لیگ برتر هندبال ایران میتوانند از طریق فراهم کردن فرصت ها ی تعاملی برای هواداران، پایگاه هواداران خود و همچنین تبادالت اجتماعی بین هواداران را گسترش دهند.

لینک ثابت مقاله

tags: تعامل، لیگ برتر هندبال، هوادار.