Authors | هادی پورشافعی,رقیه تهماسبی |
---|---|
Conference Title | دومین کنفرانس ملی تازههای روانشناسی تکاملی و تربیتی |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۴-۰۳-۱۰ |
Event Place | بندرعباس |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | POSTER |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
آموزش وپرورش به عنوان مهم ترین نهاد در تربیت نیروی انسانی زمانی می تواند امر تعلیم وتربیت را به نحو مطلوب انجام دهد که معلمان آن کیفیت و صلاحیت لازم را داشته باشند ازاین رو استفاده از تواناترین و شایسته ترین افراد برای حرفه معلمی ، می تواند مهم ترین امر باشد. تغییرات عمیق در ساختار برنامه درسی در مقابل نیازهای جامعه و جمعیت دانش آموزی موجب بحران در هویت حرفه ای معلمان شده است . در نتیجه هویت حرفه ای معلمان نیاز مبرم به بازسازی مجدد دارد. در این مطالعه ی توصیفی به منظور جمع آوری اطلاعات درباره صلاحیت های حرفه ای معلمان با جست وجو در پایگاههای اطلاعاتی دردسترس از جمله پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ، سیویلیکا، نورمگز و مگیران سعی شده است که به مفهوم شناسی صلاحیت حرفه ای و مولفه های آن و ارائه ی راهکارهایی درجهت ارتقای حرفه ای معلمان پرداخته شود.
tags: نظام آموزشی ، صلاحیت حرفه ای ، معلمان