CV


Hadi Pourshafei

Hadi Pourshafei

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1342

CV
Hadi Pourshafei

Associate Professor Hadi Pourshafei

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1342 |

مقایسه راهبردهای خودتنظیمی عاطفی در التزام به نماز دانشجویان دانشگاه بیرجند

Authorsمحمدرضا اسدی یونسی,زهره کریمی,هادی پورشافعی
Conference Titleنماز هویت و جوانان
Holding Date of Conference2019-02-20
Event Placeبیرجند
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

نماز، ی برنامه سرلوحه های تربیتی و پرورشی دین اسبم و عامل تنظیم همهی ابعاد انسلاان ازجمللاه احساسات و عواطف اوست. ازجمله روشهای مورد استفادهی افراد برای تنظیم عواطف، وان بلاه تلا ملای راهبردهای خودتنظیمی عاطفی در ابعاد مختلف شلاناختی، رفتلااری، تغییلار موقعیلات، تغییلار عاطفلاه، کاهش عواطف منفی و افزایش عواطف، مثبت اشاره نمود، لذا انتظار میرود با توجه به نقلاش و اثلارات نماز، افرادی که دارای التزام عملی به نماز هستند از راهبردهای مذکور بهنحو مؤثرتری استفاده نمایند. هدف این پژوهش، بررسی تفاوت میزان استفاده از این راهبردها، در دو گلاروه از دانشلاجویان دانشلاگاه بیرجند برحسب التزام و عدم التزام عملی آنان به نماز، است. روش پژوهش حاضلار، ای و مقایسلاه عللای ابزار مورد استفاده، مقیاس راهبردهای خودتنظیمی عاطفی مارس به انضمام دو سؤال در رابطه با نملااز است. همچنین در تحلیل دادهها، افزار از نرم spssو روش آملااری Manovaاسلاتفاده شلاد. درنهایلات یافتههای پژوهش، نشان میدهد بین دو گروه مذکور در رابطه با استفاده از دو راهبرد شناختی و تغییر عاطفه، تفاوت معنادار آماری وجود دارد. به عبارتی گروه ملتزم به نماز، نسبت به گروه غیلار ملتلازم بلاه نماز، به میزان بیشتری از راهبردهای مذکور، جهت تنظیم عواطف خود، استفاده میکنند

Paper URL