| Authors | هادی پورشافعی,نجمه ابراهیمی |
| Conference Title | اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت |
| Holding Date of Conference | 2025-02-20 |
| Event Place | بندرعباس |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | SPEECH |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
در جهانی که پیوسته است در حال تغییر و تحول است. یکی از مهارت های لازم در عرصه های زندگی انسان، تفکر انتقادی است. از آنجا که پرورش تفکر انتقادی اندیشمندان به خصوص اندیشیدن است، لذا تفکر انتقادی یکی از مهارت های اساسی است که در حل مسائل و تصمیم گیریهای پیچیده زندگی نقش عمده ای دارد. یکی از اولویت های پرورشی جهانی حاضر به شمار می رود. در همین راستا پرورش تفکر انتقادی کودکان از اهداف مهم نظام های آموزشی محسوب می شود. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر تفکر انتقادی برای دانش آموزان دوره ابتدایی است. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی-تحلیلی است که با مرور منابع علمی و میدانی به بررسی موضوع پرداخته است. جامعه آماری پژوهش کلیه اسناد و منابع علمی در حوزه تفکر انتقادی برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی است که با روش مرور سیستماتیک به این امر پرداخته می شود. یافته های پژوهش نشان داد که باید از سال های ورود به دستان تا دانش آموزان ساختار برای درک امور و سازمان دهی تجربیات خود به دست آورند. بنابراین نتایج می توان گفت آموزش تفکر انتقادی یک امر اساسی و مهم است و باید توجه متخصصان و برنامه ریزان این دوره قرار گیرد.
Paper URL