Authors | حسین شکوهی فرد,عنایت کریم زاده,هادی پورشافعی,محمد اکبری |
---|---|
Journal | مطالعات بین رشته ای در آموزش |
Page number | ۷۳-۱۱۲ |
Serial number | ۳ |
Volume number | ۱ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۲۰۲۴ |
Journal Type | Typographic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Abstract
روند کنونی در یادگیری برنامۀ درسی علوم بیشتر به سهت یهادگیری میها رشهت ای )تلفیقهی ( گرایش دارد؛ بنابراین، هدف این مقال معرفی هرچ بیشتر این رویکرد نوین آموزشی و ارائۀ تصویری روشن، جه عتلیاتی کرد این چهارچوب در سیستم آموزشی اس . این پژوهش از نوع توصهیفی اس و روش این پژوهش مرور نظام مند مهی باشهد جامعهۀ پهژوهش متشهک از 270 مقاله دربهار پیامدهای اجرای برنامۀ درسی تلفیقی علوم تجربی بود، ک بین سال های 2010 تها 2019 مهیددی در مجهد معترهر علتهی Indexed Scopus, Google Scholar, Springlink, Science Direct ارائ شده بودند نتونۀ پژوهش، شام 28 مقال بود، ک ب صور هدفتنهد و بهر اسها غربالگری در مراح مختلف، مورد مطالعۀ عتیق و تحلی قرار گرفتنهد نتهای حاصه از یافته هها نشا داد ک علوم تلفیقی در کشورهای مختلف اجرا شده اس ؛ با وجود این، اجرای علوم تلفیقهی آ طور ک انتظار میرف ، موفقی آمیز نروده اس شناخ نداشتن دانشآموزا نسهر به تلفیهق، مرترط نرود سوابق آموزشی معلتا با تلفیق، ب روز نرود کتابهای درسهی و هتننهین گسهترده نرود برنامۀ درسی در سطح وسیع، از جتل مشکد در اجرای برنامۀ درسهی تلفیهق بهوده اسه ؛ بنابراین آگاهی از اجرای برنامۀ درسی تلفیق علوم در ارتقای مهار های دانشآموزا مؤثر اس
tags: برنامۀ درسی، آموزش تلفیق علوم، معلم، دانش آموز.