پیامدهای اجرای برنامۀ درسی تلفیقی علوم تجربی

Authorsحسین شکوهی فرد,عنایت کریم زاده,هادی پورشافعی,محمد اکبری
Journalمطالعات بین رشته ای در آموزش
Page number۷۳-۱۱۲
Serial number۳
Volume number۱
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۴
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of

Abstract

روند کنونی در یادگیری برنامۀ درسی علوم بیشتر به سهت یهادگیری میها رشهت ای )تلفیقهی ( گرایش دارد؛ بنابراین، هدف این مقال معرفی هرچ بیشتر این رویکرد نوین آموزشی و ارائۀ تصویری روشن، جه عتلیاتی کرد این چهارچوب در سیستم آموزشی اس . این پژوهش از نوع توصهیفی اس و روش این پژوهش مرور نظام مند مهی باشهد جامعهۀ پهژوهش متشهک از 270 مقاله دربهار پیامدهای اجرای برنامۀ درسی تلفیقی علوم تجربی بود، ک بین سال های 2010 تها 2019 مهیددی در مجهد معترهر علتهی Indexed Scopus, Google Scholar, Springlink, Science Direct ارائ شده بودند نتونۀ پژوهش، شام 28 مقال بود، ک ب صور هدفتنهد و بهر اسها غربالگری در مراح مختلف، مورد مطالعۀ عتیق و تحلی قرار گرفتنهد نتهای حاصه از یافته هها نشا داد ک علوم تلفیقی در کشورهای مختلف اجرا شده اس ؛ با وجود این، اجرای علوم تلفیقهی آ طور ک انتظار میرف ، موفقی آمیز نروده اس شناخ نداشتن دانشآموزا نسهر به تلفیهق، مرترط نرود سوابق آموزشی معلتا با تلفیق، ب روز نرود کتابهای درسهی و هتننهین گسهترده نرود برنامۀ درسی در سطح وسیع، از جتل مشکد در اجرای برنامۀ درسهی تلفیهق بهوده اسه ؛ بنابراین آگاهی از اجرای برنامۀ درسی تلفیق علوم در ارتقای مهار های دانشآموزا مؤثر اس

Paper URL

tags: برنامۀ درسی، آموزش تلفیق علوم، معلم، دانش آموز.