CV


Hadi Pourshafei

Hadi Pourshafei

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1342

CV
Hadi Pourshafei

Associate Professor Hadi Pourshafei

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1342 |

تبیین عناصر برنامه آموزش حرفه ای مشارکت والدین به معلمان در دور ه‌های ضمن خدمت

Authorsحسین شکوهی فرد,فائزه سورگی,محمد اکبری,هادی پورشافعی
Journalخانواده و پژوهش
Page number179-201
Serial number۶۳
Volume number۳
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۴
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

مشارکت خانه و مدرسه برای پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی - عاطفی دانش آموزان اهمیت دارد و معلمان باید بیاموزند که چگونه این همکاری و مشارکت را ایجاد و تقویت کنند. از این رو ضرورت دارد در برنام ههای آموزش حرف های معلمان نحوه صحیح ایجاد و تقویت مشارکت والدین گنجانده شود. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف تبیین عناصر برنامه آموزشی معلمان در دور ههای ضم نخدمت در زمینۀ مشارکت خانه و مدرسه انجا مشده است. روش پژوهش، مرور نظا ممند و روش تحلیل یافت هها، تحلیل محتوای کیفی و مبتنی بر تحلیل استنتاجی بوده است که ب همنظور دستیابی به داد ههای موردنظر از روش مطالعه و بررسی متون و آثار صاح بنظران این حوزه و برنام ههای موجود در سایر کشورها استفاد هشده است. یافت هها نشان م یدهند که برنامه درسی آموزش مشارکت والدین در قسمت اهداف بر تلفیق مباحث نظری و عملی مشارکت والدین در دور ههای آموزشی و آموزش مهارتهای ویژه و در روش یاددهی - یادگیری بر تعامل جمعی، بارش مغزی، ایفای نقش، مطالعه موردی و تجربیات شبی هساز یشده تأکید دارد. برنامه آموزش مشارکت والدین، یادگیرنده )معلم( را عنصری م ی داند که باید به اهمیت مشارکت والدین اعتقاد و نگرش مثبت داشته و در پاسخگویی به نیازهای والدین توانمند و پاسخگو باشد و درزمینۀ ارزشیابی بر بهر هگیری از رویکرد خودسنجی تأکید دارد. پیشنهاد م یشود در برنام ههای آموزش حرف های معلمان، این دورۀ آموزشی با عناصر معرفی شده، موردتوجه دس تاندرکاران نظام آموزشی قرار گیرد.

Paper URL