CV


Hadi Pourshafei

Hadi Pourshafei

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1342

CV
Hadi Pourshafei

Associate Professor Hadi Pourshafei

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1342 |

ادراک والدین از پیامدهای آموزشی یادگیری به شیوه معکوس: مطالعه کیفی

Authorsهادی پورشافعی,محمد علی پور,مهدی علی پور
Journalرویش روانشناسی
Page number19-28
Serial number۹
Volume number۶
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۰
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، داده‌های اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از روش تحلیل مضمون و از نرم‌افزار MAXQDA11 به‌عنوان یک شیوه کمکی در واردکردن داده‌ها استفاده شد. یافته‌های حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالش‌های آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان می‌دهد که از نگاه آن‌ها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیاز‌های دانش‌آموزان و والدین پیش‌ رفته است. همچینن این روش بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانش‌آموزان داشته است.

Paper URL