CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

مروری بر یافته های علوم اعصاب شناختی در طراحی و توسعه محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
Conference Titleهمایش ملی فناوری آموزشی و محیط های یادگیری
Holding Date of Conference2018-11-21
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

نظر به اینکه فناوری آموزشی، از علوم مختلف تغذیه می¬کند تا آموزش اثربخش و محیط یادگیری سازنده طراحی نماید؛ پژوهش حاضر درصدد است، کاربست و بینش¬هایی که علوم اعصاب شناختی برای طراحی محیط¬های یادگیری مبتنی بر فناوری به ارمغان می¬آورد را شناسایی کند. با استفاده از روش مرور مطالعاتی شبه نظام¬مند، 39 مقاله انتشاریافته در پایگاه داده اریک موردبررسی قرار گرفت. مرور مطالعاتی 7 محور کاربرد علوم اعصاب شناختی را شناسایی کرد؛ 1) تجهیزات آزمایشگاهی علوم شناختی پرکاربرد در آموزش؛ 2) پاسخ به شبهات در مورد اثرات مخرب فناوری بر مغز و ساختار مغز؛ 3) علوم اعصاب شناختی و پژوهش مبتنی بر طراحی؛ 4) علوم اعصاب شناختی و بازی¬های آموزشی؛ 5) فناوری¬های آموزش عملکردهای مغز؛ 6) فناوری¬های سنجش و آموزش یادگیرندگان با نیازهای ویژه؛ 6) تعامل انسان با فناوری و طراحی رابط کاربر؛ 7) فناوری¬های علوم اعصاب در مطالعه پدیده یادگیری. این بررسی نشان می‌دهد علوم اعصاب شناختی در طراحی محیط¬های یادگیری و آموزشی، جعبه سیاه نگرش سیستمی را باز کرده و کمک شایانی به طراحان می¬کند. این یافته¬ها بحث و پیشنهاد‌های کاربردی ارائه شد.

Paper URL