CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

عوامل حواس‌پرتی دیجیتال دانشجویان در یادگیری الکترونیکی در کرونا

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,حسن ضابط,علی اکبر عجم,نرگس صادقی
Conference Titleپانزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی (با تاکید بر آینده و یا
Holding Date of Conference2022-03-09
Event Placeسنندج
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

با شیوع پاندمی کرونا در سال 2019 میلادی و به دنبال آن با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، یادگیری الکترونیکی بیش از هر زمان دیگری مطرح شد. یکی از چالش¬های اساسی یادگیری الکترونیکی عدم شکل‌گیری تعاملات دوطرفه بین استاد و دانشجو و بروز پدیده حواس¬پرتی دیجیتال است؛ حواس پرتی دیجیتال در بین دانشجویان در طی سالیان اخیر به ویژه در دوران پاندمی کرونا افزایش یافته است. بنابراین، ضرورت تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی جهت کاهش حواس پرتی دیجیتال دانشجویان مورد انتظار است. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی پدیده حواس‌پرتی دیجیتال، شناسایی زمینه‌ها و فنون مدیریت آن در یادگیری الکترونیکی است. روش مرور مطالعاتی از نوع نقلی یا متداول است که با بررسی در پایگاه های داده چون گوگل اسکولار، مگیران، و ... و با جست و جوی کلید واژه هایی چون حواس پرتی دیجیتال، کرونا و... صورت گرفت. نتایج مطالعات بیانگر آن بود که در بیشتر جوامع، دانش لازم درباره حواس پرتی دیجیتال، زمینه ها و فنون مدیریت و کاهش آن در بین دانشجویان کم بوده است. مهم‌ترین علل حواس پرتی دیجیتال دانشجویان عبارت بوداز: مشکلات ارتباطی، نداشتن زیرساخت های فنی مناسب، چندکارگی، اعتیاد به گوشی تلفن همراه، فقدان سواد رسانه ای و دیجیتالی اساتید و دانشجویان. با توجه به اهمیت جایگاه و نقش حواس پرتی دیجیتال در موفقیت تحصیلی دانشجویان در طی یادگیری الکترونیکی، از مهمترین فنونی که انتظار می رود به مدیریت حواس پرتی در طی یادگیری الکترونیکی کمک کند، است.

Paper URL