CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

شناسایی کاربست¬های دستگاه آزمایشگاهی ردیابی چشم در پژوهش¬های یادگیری چند رسانه¬ای

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,ریحانه پیروزمند,سمانه قدیری
Conference Titleسومین همایش ملی چشم اندازهای آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال
Holding Date of Conference2023-05-31
Event Placeاراک
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

استفاده از تکنیک ردیابی چشم به عنوان ابزاری برای آشکار‌سازی فرآیند یادگیری، یک رویکرد پژوهشی جدید و در حال توسعه در حوزه آموزش است، لذا بررسی کاربست‌های این فناوری نوین در مطالعات آموزشی به منظور ارتقاء فرآیند های آموزشی از اهمیت بسزایی برخودار است. هدف پژوهش حاضر مروری بر پژوهش‌های حوزه کاربست فناوری ردیاب چشمی در مطالعات چند رسانه، به منظور شناسایی کاربست¬های دستگاه آزمایشگاهی ردیابی چشم در پژوهش¬های یادگیری چند‌رسانه¬ای است. در پژوهش حاضر از روش مرور سریع استفاده شد. به منظور یافتن پژوهش‌های حوزه مورد نظر، جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های خارجی انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که فناوری ردیاب چشمی در حوزه فرآیند‌های شناختی و عاطفی در پژوهش‌های چند‌رسانه‌ای دارای بالاترین کاربست بوده است. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که اندازه‌گیری‌های حرکت چشم استنباط‌هایی در مورد فرآیندهای شناختی انتخاب، سازمان‌دهی و یکپارچگی در چند رسانه های آموزشی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فناوری ردیابی چشمی می‌تواند به ارزیابی مواد یادگیری و بررسی اصول طراحی در محیط‌های یادگیری کمک کند و نیز فرصتی را برای محققان آموزشی فراهم کند تا نتایج یادگیری و فرآیندهای شناختی را به هم پیوند دهند.

Paper URL