CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

شناسایی محتوای آموزشی سواد هوش مصنوعی به دانش آموزان با رویکرد تحلیل مضمون

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
Conference Titleچهارمین همایش ملی آموزش هوشمند؛ فرصت ها، چالش ها و دستاوردها
Holding Date of Conference2024-05-08
Event Placeهمدان
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

استفاده یا سوء استفاده از هوش مصنوعی در جامعه، بستگی به فرهیختگی استفاده¬کنندگان آن دارد. یکی از مهمترین روش¬های رسیدن به این فرهیختگی، آموزش سواد هوش مصنوعی است. هدف پژوهش حاضر شناسایی محتوای آموزشی برنامه¬های سواد هوش مصنوعی برای غیر متخصصان است. برای رسیدن به این هدف از روش مرور روایی(نقلی) و چارچوب SALSA (جستجو، ارزیابی، ترکیب و تحلیل) استفاده شد. برای تحلیل محتوای 18 مقاله¬ای که معیارهای شمول را داشتند؛ از روش تحلیل مضمون استفاده شد. در تحلیل مضمون 440 کد اولیه مربوط به «محتوای سواد هوش مصنوعی» شناسایی شد. پس از جستجو و بازبینی مضامین، کدهای اولیه در 9 طبقه اصلی قرار گرفتند. 1) دانش پایه هوش مصنوعی؛ 2) یادگیری ماشینی و الگوریتم¬ها برای غیرمتخصصان؛ 3) حل مسأله؛ 4) اخلاق هوش مصنوعی؛ 5) فعالیت و کار با ربات¬ها و بازی¬های هوشمند؛ 6) برنامه¬نویسی هوش مصنوعی برای غیرمتخصصان؛ 7) پیامدهای هوش مصنوعی؛ 8) استفاده و کار با ابزارهای هوش مصنوعی و 9) داده¬کاوی. در پایان، کمبود دانش هوش مصنوعی معلمان به عنوان چالش اساسی ارتقاء سواد هوش مصنوعی شناسایی و آموزش سواد هوش مصنوعی به معلمان پیش¬بایست موفقیت برنامه¬های سواد هوش مصنوعی مورد بحث قرار گرفت.

Paper URL