CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

آموزش معکوس (فرصت ها و چالش ها): مرور سیستماتیک

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,حسن خواجه,هادی پورشافعی
Conference Titleچهارمین همایش ملی آموزش هوشمند؛ فرصت ها، چالش ها و دستاوردها
Holding Date of Conference2024-05-08
Event Placeهمدان
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

هدف پژوهش حاضر جستجوی فرصت ها و چالش های آموزش معکوس بر مبنای نتایج پژوهشی است، در این راستا با استفاده از روش مرور سیستماتیک فرصت ها و چالش های آموزش معکوس با توجه به نتایج پژوهشی معتبر جستجو شده است، با توجه به هدف پژوهش، مقالات داوری شده و منتشر شده بین سال های 2018 تا 2024 با استفاده از کلید واژه های تعیین شده در میان منابع فارسی و انگلیسی و در پایگاه های Isc، Web of science، Eric، Sid، Civilica، Elsevier، Irandoc، Magiran طی شش مرحله بررسی شدند، فرصت ها و مزایایی برای آموزش معکوس از جمله افزایش یادگیری، مشارکت و فعالیت دانش آموزان، مهارت های فردی ( خودکنترلی، حل مسئله، اعتماد به نفس، خود رهبری، خود ارزیابی، یادگیری فردی )، انگیزس، رضایت، ماندگاری دروس در ذهن، عملکرد تحصیلی، دسترسی مداوم به آموزش، وقت آزاد در کلاس از نتایج پژوهش ها استخراج شد همچنین در بحث چالش های آموزش معکوس مواردی از جمله زمان بر بودن، افزایش حجم کاری معلم، عدم دسترسی برابر به فناوری، عدم پذیرش از طرف معلم و دانش آموز، عدم اشنایی و سازگاری دانش آموزان، معکوس کردن آموزش مرسوم، نقص حریم خصوصی، مسئولیت پذیری متفاوت دانش آموزان و مشکلات مالی و حقوقی نیز از پژوهش ها استخراج شد .

Paper URL