CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

کاربرد فناوری هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر

Authorsفاطمه طالبی,محمدعلی رستمی نژاد,خیرالنساء رمضان زاده
Conference Titleاولین همایش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری
Holding Date of Conference2024-06-04
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

پژوهش حاضر، با هدف کاربرد فناوری هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر است. رویکرد به کارگرفته شده در پژوهش کیفی و از نوع سنتزپژوهی است. راهبرد مورد استفاده در این تحقیق شامل هفت مرحله¬ی تنظیم پرسش پژوهش، مطالعه¬ی نظام¬مند -ادبیات، انتخاب پژوهش¬های مناسب، استخراج اطلاعات ازپژوهش¬ها، تحلیل و ترکیب یافته¬ها، کنترل کیفیت و ارائه¬ی یافته-هاست. برای دستیابی به هدف مطالعه، از پایگاه¬های اطلاعاتی PubMed و Google Scholar کلیه منابع الکترونیک در بازه زمانی ۲۰۲۴-۲۰۲۰ با کلیدواژه¬های «هوش مصنوعی در آموزش هنر» و «هنردیجیتال» جستجو شد. پس از بررسی عناوین و محتوای مقاله ها و حذف مقالات نامرتبط با هدف پژوهش و همچنین ملاک¬های مورد نظر شامل وجود متن کامل رایگان، از میان ۵۴۲ مورد شناسایی شده، مرور کامل۲۰ مورد از این پژوهش¬ها انجام شد. بعد از تحلیل منابع مربوط به کاربرد هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر، عناصر مربوط به این برنامه درسی استخراج شد. نتایج حاکی از اثربخشی مثبت بهره¬گیری هوش مصنوعی در پرورش هنر و خلاقیت است، هرچند چالش¬هایی نیز در این میان وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می¬شود معلمان، اساتید و مدیران دیدگاه¬های روشنی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی در آموزش داشته باشند و در نهایت، این فناوری پیشگامانه را در عمل خود به کار گیرند تا علاوه بر ارتقای عملکرد خود باعث بهبود یادگیری فراگیران شوند.

Paper URL