CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

شناسایی جایگاه هیجان‌ها در آموزش‌های فناورانه، از آموزش به کمک رایانه تا آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی با رویکرد تجزیه تحلیل شبکه های اجتماعی

Authorsناصر مزینی,محمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
Conference Titleپنجمین همایش ملی هوش مصنوعی و طراحی محیط های یادگیری
Holding Date of Conference2025-05-07
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

ابعاد انسانی در یادگیری الکترونیکی به دلایل مختلفی، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. پژوهش حاضر در صدد شناسایی جایگاه هیجانات در محیط‌های یادگیری مبتنی بر فناوری است. برای رسیدن به این هدف از روش تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده شد. بر اساس جستجو در پایگاه اسکوپوس با کلیدواژه‌های مرتبط، 11454 مقاله در سال 1962 تا 2025 با استفاده از قدرت پیوندها مورد تحلیل قرار گرفتند. چهار خوشه(کاستر) با مرکزیت نودهای 1) «یادگیری الکترونیکی» 2) «کووید-19»؛ 3) «آموزش عالی» و 4) «سیستم های یادگیری» در تحلیل شبکه‌های اجتماعی، شناسایی شد. ساختار شبکه نشان می‌دهد، توجه به هیجانات در یادگیری الکترونیکی با پاندومی کووید19 پیوند قوی دارد. بر اساس تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نود «هیجان»، بین نودهای «انسان»، «کووید19» و «یادگیری الکترونیکی» نقش مرکزیت بینیت دارد. نود «تحلیل احساسات» با نوده‌های حوزه الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیوند قوی دارد که حکایت از تلاش پژوهش‌ها بر تحلیل احساسات در سیستم‌های یادگیری الکترونیکی از طریق هوش مصنوعی دارد. بیشترین هیجان بررسی شده اضطراب بوده است که با نودهای «کووید19» ، «یادگیری الکترونیکی»، «انسان»، «سلامت ذهنی» و « افسردگی» قوی‌ترین پیوند را دارد. با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر، توجه به طراحی هیجانی آموزش و طراحی یک محیط امن و انسان‌گریانه در یادگیری الکترونیکی حائز اهمیت است. همچنین استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص و انجام مداخلاتی که منجر به کاهش هیجانات منفی و افزایش هیجانات مثبت شود، ضروری است.

Paper URL