CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

شناسایی میزان و علل اضطراب پژوهشی در دانشجویان: رویکرد آمیخته(مورد مطالعه دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه بیرجند)

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,میثم غلام پور
Journalمطالعات برنامه درسی آموزش عالی
Page number139-162
Serial number۱۱
Volume number۲۱
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۰
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به پژوهش و توسعه مهارت¬های پژوهشی آن¬ها از اهداف مهم آموزش عالی کشورها می¬باشد در این میان کاهش اضطراب پژوهشی دانشجویان از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. هدف پژوهش حاضر شناسایی میزان و علل اضطراب پژوهش در دانشجویان تحصیلات تکمیلی می¬باشد. روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت، هدف¬ها و سؤالات پژوهش آمیخته و از نوع طرح تبیینی است. این پژوهش ازنظر هدف جزو پژوهش¬های کاربردی است. جامعه آماری موردمطالعه در این پژوهش شامل تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم¬تربیتی و روان¬شناسی دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی 97-98 بودند که تعدادشان 214 نفر بود. برای سنجش میزان اضطراب پژوهشی دانشجویان در مرحله اول(کمی) پژوهش از پرسشنامه انکبوزی (2013) استفاده شد. در مرحله دوم پژوهش(کیفی) با توجه به یافته¬های مرحله اول با استفاده از نمونه¬گیری هدفمند 20 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انتخاب شدند و داده¬ها¬، از طریق مصاحبه¬ نیمه‌ساختار یافته جمع¬آوری شدند. تحلیل داده¬ها از طریق فرآیند کد¬گزاری انجام شد. نتایج مرحله اول نشان داد میانگین اضطراب پژوهشی دانشجویان بالاتر از حد متوسط است. در ادامه و در مرحله دوم پژوهش(مرحله کیفی) عوامل مؤثر بر اضطراب دانشجویان در 5 مقوله اصلی؛ عوامل مرتبط با دانشجو، استاد، دانشکده، نظام آموزشی، جامعه سازمان یافت.

Paper URL