CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

مطالعه تجارب زیسته و ادراک دانش آموزان از تاثیر یادگیری به شیوه معکوس بر سواد فناوری

Authorsمحمدعلی رستمی نژاد,محمد علی پور,محسن آیتی,مهدی علی پور
Journalرویش روانشناسی
Page number1-8
Serial number۹
Volume number۱۰
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۱
Journal GradeISI
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

در پژوهش حاضر تجارب زیسته و ادراک دانشآموزان از تاثیر یادگیری به شیوه معکوس بر سواد فناوری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. جامعه پژوهش را کلیه دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی دبستان ابن سینا شهر بیرجند که تجربه کلاس معکوس داشتند، تشکیلدادند. با توجه به ماهیت پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 15نفر از دانشآموزان، دادههای اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه وتحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار مکس کیودا 11بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از تجارب زیسته دانش آموزان در خصوص تاثیر روش معکوس بر سواد فناوری در 6مضمون اصلی"کسب توانمندی کار با رایانه و موبایل" ،"آشنایی و کارکردن با تجهیزات و وسایل جانبی" ،"مهارت کار با اینترنت" ،"کاهش زمان بازیکردن و مشاهده تلویزیون" ،"تغییر دیدگاه والدین نسبت به فناوری"و"کسب مهارت در استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی"خلاصه شد. تجارب زیسته دانشآموزان نشان میدهد که یادگیری به شیوه معکوس بر سواد فناوری دانشآموزان در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری تاثیر مثبت گذاشته است و همچنین منجر به تغییر باور والدین دانش آموزان، نسبت به فناوری و افزایش سواد فناوری آنها شده است

Paper URL