CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

تعاملات معلم و دانش آموز در شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد): رویکرد کیفی

Authorsمحمد اکبری,صابر شفیعی,هادی پورشافعی,محمدعلی رستمی نژاد
Journalتدریس پژوهی
Page number92-116
Serial number۴
Volume number۹
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۲
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

امروزه شبکههای اجتماعی مؤثرترین فضای ارتباطی محسوب میشوند که با همهگیری ویروس کووید - 19 و تعطیلی مدارس نقش آنها پر رنگتر شده است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و واکاوی تعاملات معلم و دانشآموزان در شبکه اجتماعی دانشآموزان )شاد( شهر ایلام انجامشد. روش تحقیق مردمنگاری و از نوع توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش، دانشآموزان ابتدایی شهر ایلام هستند که در بستر شبکه شاد تحصیل میکنند و از میان آنها با روش نمونهگیری هدفمند و بر اساس قاعده اشباع نظرات 32 دانشآموز به عنوان نمونه پژوهش )باتوجه به محدود بودن نمونه دردسترس و حصول نتایج مورد انتظار( انتخاب شدند. این تحقیق به شناسایی و تبیین تعاملات معلم و دانشآموزان در شبکه اجتماعی دانشآموزان )شاد( منتج شد. یافتههای تحقیق نشان داد، ایجاد تعامل بین معلم و دانشآموزان در شبکه شاد به سه طریق، تعامل به روش واعظ و مستمع، تعامل به روش مشارکتی و تعامل به روش دوستانه انجام میشود، همچنین مهارتهای ضروری ارتباطی و تعاملی در شبکه شاد شامل: مهارتهای اصلی تعامل درسی )تدریس و یادگیری( و همچنین مهارتهای ارتباطی و دوستانه است، از نظر اطلاعرسانها بسترهایی که معلم برای ایجاد تعامل با دانشآموزان باید فراهم کند شامل فنآوری، بسترهای تشویقی و باز گذاشتن جو و دادن اختیار به دانش آموزان برای تعامل است.

Paper URL