CV Personal Website


Mohammad Ali Rostaminezhad

Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 19780910

CV Personal Website
Mohammad Ali Rostaminezhad

Associate Professor Mohammad Ali Rostaminezhad

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 19780910 |

Mohammad Ali Rostaminezhad is AssistantProfessor of Instruc-tional technology at University of birjand, Iran. His research interest is ICT in education with especial attention to e-learning, e-assessment, so-cial media in education, technology in teaching students with especial needs. He also involved in designing and developingelectronic education-al content. Dr. Rostaminezhad has M.A. and Ph.D in instructional tech-nology from Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

نمایش بیشتر

بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیر حضوری(برنامه شاد و شبکه اموزش) نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99

Authorsمحمد اکبری,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمدزاده,محمد محمودی بورنگ
Journalفصلنامه آموزش پژوهی
Page number15-25
Serial number۸
Volume number۲۹
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۲
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

احساس حضور مولفه ای تاثیر گذار و تعیین کننده در مشارکت یادگیرنده در آموزش غیرحضوری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیرحضوری نیمسال دوم سال تحصیلی 22-29 اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی و از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1322-1329 به تعداد 1914 نفر بودند که از اسفند ماه آموزش غیرحضوری را تجربه کردند. از این بین، تعداد 394 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس، به عنوان نمونه در پژوهش مشارکت داشتند. برای سنجش احساس حضور دانش 1 آموزان از پرسشنامه احساس حضور ایگروب استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در آموزش غیرحضوری، دارای احساس حضور باالتر از متوسط می باشند. عالوه بر این، میانگین احساس حضور در هر سه مولفه حضور در مکان، واقعی بودن و مشارکت گروه استفاده کننده از برنامه شاد باالتر از میانگین گروه استفاده کننده از شبکه آموزش بوده است و این تفاوت در مولفه مشارکت، به لحاظ آماری معنا دار بود

Paper URL