CV Personal Website


Seyed Mohammad Hossein Seyedkashi

Seyed Mohammad Hossein Seyedkashi

Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Engineering

Department: Mechanical Engineering

Degree: Ph.D

CV Personal Website
Seyed Mohammad Hossein Seyedkashi

Professor Seyed Mohammad Hossein Seyedkashi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Engineering - Department: Mechanical Engineering Degree: Ph.D |

Seyed Mohammad Hossein Seyedkashi received the Bachelor of Science degree in Manufacturing Engineering from Tabriz University, Tabriz, Iran, in 2003, the Master of Science degree from Tarbiat Modares University, Tehran, Iran, in 2005, and the Ph.D. degree in Manufacturing Engineering from Tarbiat Modares University in 2012He is currently a Professor in the Mechanical Engineering Department, Faculty of Engineering, at the University of Birjand, Birjand, Iran. His research interests include metal forming (hydroforming, laser forming, roll forming), additive manufacturing, friction welding, and optimization.

 

 

My affiliation

Mechanical Engineering Department, Faculty of Engineering, University of Birjand, Birjand, Iran.

 

نمایش بیشتر

مطالعه تجربی و عددی فرآیند هیدروفرمینگ قطعه Y-شکل جفت با کمک روش تحلیل واریانس

Authorsسیدمحمدحسین سیدکاشی,سیدمرتضی عابدی,خلیل خلیلی,امیر اشرفی
Journalمهندسی ساخت و تولید ایران
Page number34-41
Serial number۶
Volume number۷
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeISI
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

با توجه به کاربرد روز‌افزون قطعات لوله‌ای در صنایع مختلف از جمله خودرو‌سازی و صنایع نظامی، فرآیند هیدروفرمینگ لوله به علت مزایایی که نسبت به روش‌های سنتی دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قطعه Y-شکل، یک سه‌راهی نامتقارن است که نیاز به تجهیزات گران‌قیمت برای کنترل تغذیه محوری نامتقارن دارد. در این مقاله با طراحی قطعه بصورت جفت متقارن و اعمال نیروی محوری یکسان در دو سمت لوله، فرآیند هیدروفرمینگ قطعه Y-شکل اصلاح شده است. سپس فرآیند با استفاده از نرم افزار آباکوس به روش اجزاء محدود به صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی شده و شرایط بهبود شکل‌دهی قطعه مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور اطمینان از صحت مدل‌سازی، مدل تجربی و مدل شبیه‌سازی با هم مقایسه شدند که تطابق خوبی را نشان می‌دهد. در ادامه با استفاده از روش طراحی آزمایش، به بررسی تأثیرات پارامترهای طول لوله، فاصله بین دو حفره برآمدگی قالب، میزان فشار داخلی و جابجایی محوری بر روی میزان ارتفاع برآمدگی و درصد نازک‌شدگی قطعه Y-شکل جفت پرداخته شده است.

Paper URL