مقالات در نشریات
- ۱. محمدعلی رستمی نژاد,سمیه گلکاری,محسن آیتی,عباس تقی زاده،الگوی برنامه درسی تربیت رسانهای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد،مطالعات آموزشی و آموزشگاهی،مجلد ۲،شماره ۱۱،شماره صفحات ۷-۳۸،۲۰۲۲،isc.
- ۲. محمد اکبری,صابر شفیعی,هادی پورشافعی,محمدعلی رستمی نژاد،تعاملات معلم و دانش آموز در شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد): رویکرد کیفی،تدریس پژوهی،مجلد ۹،شماره ۴،شماره صفحات ۹۲-۱۱۶،۲۰۲۲،isc.
- ۳. محمد اکبری,ابوالقاسم رضوانی,هادی پورشافعی,محمدعلی رستمی نژاد،واکاوی اخلاق آموزش در شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد): رویکرد قوم نگاری مجازی،پژوهشنامه اخلاق،مجلد ۱۴،شماره ۵۴،شماره صفحات ۱۵۳-۱۷۶،۲۰۲۲،isc.
- ۴. محسن آیتی,سیما قرانی سیرجانی,سیدحسن,محمدعلی رستمی نژاد،تبیین الگوی جاری تصمیم گیری اعضای هیأت علمی در برنامه ریزی درسی کلاسی: نظریه ای داده بنیاد،پژوهش های برنامه درسی،مجلد ۱،شماره ۱۲،شماره صفحات ۲۰۶-۲۳۶،۲۰۲۲،isc.
- ۵. محمدرضا کیانی,زهرا پورپیر,محمدعلی رستمی نژاد,سید ابراهیم حسینی زارگز،رفتار اطلاعیابی سلامت دانشجویان دانشگاه بیرجند در رسانههای اجتماعی در طی همهگیری کووید ۱۹،تعامل انسان و اطلاعات،مجلد ۲،شماره ۱۰،شماره صفحات ۵۵-۷۴،۲۰۲۳.
- ۶. هادی پورشافعی,ندا باقری مهیاری,محمدعلی رستمی نژاد,محمد رضا نیستانی،ارائه الگوی جاری برنامه درسی با نشاط در دوره ابتدایی: رویکرد داده بنیاد،پژوهش های برنامه درسی،مجلد ۲۵،شماره ۱،شماره صفحات ۱۸۴-۲۰۵،۲۰۲۳،isc.
- ۷. محمدعلی رستمی نژاد,حسن ضابط,علی اکبر عجم,نرگس صادقی،عوامل مؤثر بر حواس پرتی دیجیتال دانشجویان در یادگیری الکترونیکی ایام کووید ۱۹،تدریس پژوهی،مجلد ۱،شماره ۱۰،شماره صفحات ۱-۲۴،۲۰۲۲،isc.
- ۸. محمد اکبری,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمدزاده,محمد محمودی بورنگ،بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیر حضوری(برنامه شاد و شبکه اموزش) نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹،فصلنامه آموزش پژوهی،مجلد ۲۹،شماره ۸،شماره صفحات ۱۵-۲۵،۲۰۲۲،isc.
- ۹. فائزه دلیری نیا,محمدعلی رستمی نژاد,طالب زندی,محمد اکبری،بررسی تأثیر عناصر دیداری بر توجه دانشجویان با سبک یادگیری دیداری در کلاسهای مجازی (یک مطالعه ردیابی چشمی)،فناوری های آموزشی در یادگیری،مجلد ۱۷،شماره ۵،شماره صفحات ۱۲۳-۱۳۷،۲۰۲۲.
- ۱۰. محسن آیتی,محمدعلی رستمی نژاد,صادق حامدی نسب،طراحی الگویی برای یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکههای اجتماعی (سنتز پژوهی)،تدریس پژوهی،مجلد ۳،شماره ۹،شماره صفحات ۱-۲۲،۲۰۲۲،isc.
- ۱۱. محمدعلی رستمی نژاد،نقدی بر کتاب موک ها طراحی، کاربرد و مدل های کسب و کار،جستارهای سیاسی معاصر،مجلد ۱۰،شماره ۲۰،شماره صفحات ۱۴۶-۱۶۴،۲۰۲۱،isc.
- ۱۲. هادی پورشافعی,حسن ضابط,محمدعلی رستمی نژاد,محمد علیپور،مقایسه ادراک استادان و نو معلمان از نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقا بالندگی حرفه ای دانشجو معلمان،نامه آموزش عالی،شماره ۱۴،شماره صفحات ۸-۲۴،۲۰۲۱،isc.
- ۱۳. هادی پورشافعی,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمد زاده،رویکردهای آموزش استیم: رویکرد نظامند،فصلنامه آموزش پژوهی،مجلد ۲۶،شماره ۷،شماره صفحات ۱-۱۵،۲۰۲۱،isc.
- ۱۴. محسن آیتی,صادق حامدی نسب,محمدعلی رستمی نژاد,فرهاد سراجی،واکاوی نظریه های یادگیری در شبکه های اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی،فناوری آموزش،مجلد ۴،شماره ۱۴،شماره صفحات ۷۹۷-۸۱۲،۲۰۲۱،isc.
- ۱۵. محمدعلی رستمی نژاد,صادق حامدی نسب,محسن آیتی,فرهاد سراجی،طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجاز در جهت توسعۀ حرفه ای دانشجو معلمان،فناوری آموزش،مجلد ۴،شماره ۱۵،شماره صفحات ۷۲۴-۷۴۱،۲۰۲۱،isc.
- ۱۶. محمدعلی رستمی نژاد,سیما قرانی سیرجانی,محسن آیتی,سید حسن قدسی پور،شناسایی قابلیتهای روش تحلیل شبکهای در انجام پژوهشهای حوزه تصمیمگیری برنامه درسی،روش شناسی علوم انسانی،مجلد ۱۰۶،شماره ۲۷،شماره صفحات ۶۹-۸۹،۲۰۲۱،isc.
- ۱۷. محمدعلی رستمی نژاد,احمد واشقانی فراهانی،تأثیر روش آموزش هدایتشدة شناختی بر نرخ خودراهبری در یادگیری و اضطراب ریاضی دانشآموزان،نوآوری های آموزشی،مجلد ۷۷،شماره ۲۰،شماره صفحات ۱۵۱-۱۸۴،۲۰۲۱،isc.
- ۱۸. محمدعلی رستمی نژاد,محمد علی پور,محمد اکبری،مطالعه تجارب زیستۀ دانشآموزان دوره ابتدایی از یادگیری مبتنی بر رویکرد کلاس معکوس،پژوهش های برنامه درسی،مجلد ۲،شماره ۱۰،شماره صفحات ۱۳۰-۱۵۳،۲۰۲۱،isc.
- ۱۹. محمدعلی رستمی نژاد,محمد علی پور,محسن آیتی,مهدی علی پور،مطالعه تجارب زیسته و ادراک دانش آموزان از تاثیر یادگیری به شیوه معکوس بر سواد فناوری،رویش روانشناسی،مجلد ۱۰،شماره ۹،شماره صفحات ۱-۸،۲۰۲۱،isc.
- ۲۰. محمدعلی رستمی نژاد,محمد رضا محمدی،تاثیر رویکرد چندرسانهای پروژهمحور بر یادگیری هنرجویان رشته کامپیوتر،فناوری آموزش،مجلد ۱۴،شماره ۴،شماره صفحات ۷۹۱-۷۹۹،۲۰۲۰،isc.
نمایش ۱ تا ۲۰ مورد از کل ۳۹ مورد.