نویسندگان | علی عسگری,ریحانه ابراهیم آبادی |
---|---|
همایش | همایش هفته پژوهش |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۰۴-۱۲-۱۷ |
محل برگزاری همایش | کاشان |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | پوستر |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
در دهه اخیر یکی از عوامل مؤثر بر موفقیت سازمانهای دانشگاهی، فرهنگ دانشگاهی بوده است که توجه اندیشمندان جامعهشناسی سازمان و مدیریت را به خود مشغول کرده است. در عصر دانـش از متولیان امور دانشگاهی انتظار می رود با سرمایهگذاری در عرصه فرهنگ دانشگاهی ضـمن شناسـایی و خلق روش های تولید علم در جهت ترفیـع مـشکلات جامعـه و صـنعت، نقـش فعـالی را ایفـا نماینـد. بهگونهای که یکی از ابزارهای راهبردی و کلیدی در راه توسعهی اقتصادی و تـضمین اشـتغال پایـدار در جوامع امروزی ، وجود دانشگاه کارآفرین در سطح آموزش عالی اسـت . هنگـامی کـه دانـشگاهی مـی خواهد به سمت کارآفرینی حرکت کند، باید فرهنگ کل دانشگاه به فضای کارآفرینانه تبدیل شـود . بـه عبارت دیگردانشگاه کارآفرین نیازمند یک فرهنگ سازمانی کارآفرینانه بوده و برهمین اساس این مقاله در صدد آن است تا به بررسی نقش فرهنگ دانشگاه برتوسعه دانشگاه کارآفرین بپردازد
کلیدواژهها: ارآفرینی- فرهنگ دانشگاه- دانشگاه کارآفرین