| نویسندگان | علی عسگری,ریحانه ابراهیم آبادی |
| همایش | همایش هفته پژوهش |
| تاریخ برگزاری همایش | 2004-12-17 |
| محل برگزاری همایش | کاشان |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | پوستر |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
در دهه اخیر یکی از عوامل مؤثر بر موفقیت سازمانهای دانشگاهی، فرهنگ دانشگاهی بوده است که
توجه اندیشمندان جامعهشناسی سازمان و مدیریت را به خود مشغول کرده است. در عصر دانـش از
متولیان امور دانشگاهی انتظار می رود با سرمایهگذاری در عرصه فرهنگ دانشگاهی ضـمن شناسـایی و
خلق روش های تولید علم در جهت ترفیـع مـشکلات جامعـه و صـنعت، نقـش فعـالی را ایفـا نماینـد.
بهگونهای که یکی از ابزارهای راهبردی و کلیدی در راه توسعهی اقتصادی و تـضمین اشـتغال پایـدار در
جوامع امروزی ، وجود دانشگاه کارآفرین در سطح آموزش عالی اسـت . هنگـامی کـه دانـشگاهی مـی
خواهد به سمت کارآفرینی حرکت کند، باید فرهنگ کل دانشگاه به فضای کارآفرینانه تبدیل شـود . بـه
عبارت دیگردانشگاه کارآفرین نیازمند یک فرهنگ سازمانی کارآفرینانه بوده و برهمین اساس این مقاله در
صدد آن است تا به بررسی نقش فرهنگ دانشگاه برتوسعه دانشگاه کارآفرین بپردازد
لینک ثابت مقاله