معرفی پرسشنامه تعادل میان زندگی و کار معلمان

نویسندگانعلی عسگری,حسین شایان نژاد
همایشپنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی الگوهای نوین مدیریت کسب و کار در شرایط ناپایدار
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۳-۰۸-۳۰
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

تغییرات زیادی در نگرش و تکنولوژی در گذر تاریخ و زندگی انسانها حاصل شده که همواره، موجب بروز تحول در نوع روشهای زندگی شخصی و کار افراد شده است. غالبا،ً مردم بدون توجه به اینکه موفقیت، یک نگرش و حاصل یک زندگی رضایتبخش و متعادل در تمام زمینههای زندگی است؛ نه صرفاً مجموعهای از دستاوردها یا منفعتهای مالی، برای دستیابی به آن سخت کار میکنند. پژوهش حاضربا هدف اعتباریابی پرسشنامه تعادل کار- زندگی معلمان صورت گرفت. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معلمان مدارس بودند که با روش نمونهگیری خوشهای و با فرمول کوکران، تعداد ۲۰۰نفر انتخاب شدند. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش، توصیفی از نوع همبستگی است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفاده شد که همه آنها از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بودند

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: اعتباریابی، پرسشنامه، تعادل کار-زندگی، معلمان