نویسندگان | محسن آیتی,صدیقه خوش دامن,نعمت الله فاضلی |
---|---|
همایش | دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۹-۱۱-۲۷ |
محل برگزاری همایش | بیرجند |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
ارتباط متقابل فرهنگ و آموزش موجب می شود، فرهنگ بتواند در بستر زمان حرکت کند و از نسلی به نسل بعد منتقل شود . در جریان این انتقال ممکن است ارزش ها و هنجار ها دستخ وش تحول شوند و موجب تفاوت بین نسل ها گردند . پژوهش حاضر، فرهنگ آموزش و یادگیری را در دو نسل اعضای هیأت علمی مورد شناسایی و تحلیل قرار داده است. در شناسایی فرهنگ مذکور، این پرسش مطرح می شود. آیا تفاوتی بین نسل های قدیم و جدید اعضاء هیأت علمی در فرهنگ آموزش و یادگیری وجود دارد؟ با استفاده از رویکرد کیفی (روش مردم نگاری ) و نمونه گیری هدفمند، ادراکات 26 نفر از اعضای هیأت علمی دو نسل شناسایی شد . دادهها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته جمع آوری گردید و با روش کدگذاری مورد تحلیل قرارگرفت . یافته ها نشاندادند، اعضای هیأت علمی دو نسل درباره اهداف آموزش، شیوه آموزش، نقش استاد و برداشت از دانشجو اعتقادات خاصی دارند . فرهنگ آموزش و یادگیری میان دو نسل دارای تشابهات و تمایزات خاصی میباشد.
کلیدواژهها: فرهنگ، فرهنگ دانشگاهی، فرهنگ آموزش و یادگیری، مردمنگاری