| نویسندگان | محسن آیتی,صدیقه خوش دامن,نعمت الله فاضلی |
| همایش | دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی |
| تاریخ برگزاری همایش | 2019-11-27 |
| محل برگزاری همایش | بیرجند |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
ارتباط متقابل فرهنگ و آموزش موجب می شود، فرهنگ بتواند در بستر زمان حرکت کند و از
نسلی به نسل بعد منتقل شود . در جریان این انتقال ممکن است ارزش ها و هنجار ها دستخ وش
تحول شوند و موجب تفاوت بین نسل ها گردند . پژوهش حاضر، فرهنگ آموزش و یادگیری را در
دو نسل اعضای هیأت علمی مورد شناسایی و تحلیل قرار داده است. در شناسایی فرهنگ مذکور،
این پرسش مطرح می شود. آیا تفاوتی بین نسل های قدیم و جدید اعضاء هیأت علمی در فرهنگ
آموزش و یادگیری وجود دارد؟ با استفاده از رویکرد کیفی (روش مردم نگاری ) و نمونه گیری
هدفمند، ادراکات 26 نفر از اعضای هیأت علمی دو نسل شناسایی شد . دادهها از طریق مصاحبه
عمیق نیمه ساختاریافته جمع آوری گردید و با روش کدگذاری مورد تحلیل قرارگرفت . یافته ها
نشاندادند، اعضای هیأت علمی دو نسل درباره اهداف آموزش، شیوه آموزش، نقش استاد و
برداشت از دانشجو اعتقادات خاصی دارند . فرهنگ آموزش و یادگیری میان دو نسل دارای
تشابهات و تمایزات خاصی میباشد.
لینک ثابت مقاله