رزومه


محسن آیتی

محسن آیتی

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۴۵

رزومه
محسن آیتی

دانشیار محسن آیتی

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۴۵ |

یادگیری مادام العمر رهیافتی نوین به سوی سوادآموزی در زیست بوم جدید

نویسندگانمحمد اکبری,محسن آیتی,ثریا رودی علی ابادی
همایشپنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK)
تاریخ برگزاری همایش2025-02-20
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف چهار م توسعه پایدار این است که کشورها از آموزش با کیف یت فراگیر و عادلانه اطمینان حاصل کنند و فرص تهای یادگیر ی مادامالعمر را برای همه ارتقا دهند. این امر مستلزم سوادآموزی است. مبارزه با شکاف دیجیتال و لزوم استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات نیاز به سوادهای چندگان ه را دوچندان کرده است. باای نحال، پتانسیل دستیابی به سواد ت نها در صورتی قابلدستیابی است که از دیدگا ه یادگیری مادامالعمر به آن نگریسته شود. بنابراین فعالی تهای یادگیری سواد باید ب هعنوان بخشی از چارچوب یادگیری مادامالعمر ارائه شود. بدین ترتیب میتوان نام سواد مادامالعمر را جایگزین سوادآموزی کنیم. این شامل سه سطح وسیع است که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند: ) 1( سواد ب هعنوا ن یک فرآیند یادگیر ی مادا مالعمر ) 2( سواد ب هعنوان ی ک فراین د یادگیری در سراسر زندگی و ) 3( سواد باید ب هعنوان بخشی از اصلاحات کلنگر و گسترده به سمت سیستمه ای یادگیری مادا مالعمر. بنابراین سواد مادا مالعمر باید در سیست مها ی آموزشی از طریق ارائه مسیرهای یادگیری متعدد و انعطافپذیر در تمام سنین و تمام سطوح آموزشی رسمی و غیررسمی گنجانده شود تا یادگیرندگا ن بتوانند در تمام سن ین ب هطور انعطافپذیری حرف ههای یادگیری )مادا مالعمر( خود را دنبال کنند.

لینک ثابت مقاله