| نویسندگان | محمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی |
| نشریه | علوم تربیتی (دانشگاه شهید چمران اهواز) |
| شماره صفحات | 235-260 |
| شماره سریال | ۶ |
| شماره مجلد | ۲ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۲۴ |
| نوع نشریه | چاپی |
| کشور محل چاپ | ایران |
| نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
جهان همواره در حال تغییر است و برای هماهنگی با این تغییرات باید یادگیرنده مادامالعمر بود و
تمایل طبیعی برای یادگیری بهمنظور تطبیق با تغییرات و غنیسازی مهارتها داشت. یادگیری
مادامالعمرباعواملبسیاری مرتبطاست.هدفاینمطالعهبررسیعواملمؤثردریادگیریمادامالعمر
در محیطهایآموزشی است. روشپژوهشحاضر،مرور نظاممند یکپارچه و روشتحلیلیافتهها،
تحلیلمحتوا کیفیو مبتنیبر تحلیل -استنتاجیبود.برای دستیابی به هدفمطالعه،مرور منظمو
گستردةپیشینه پژوهشی انجام شد.بدین منظورپایگاههای اطالعاتیSID ،Magiran ،Noormags،
Eric ،Sage ،Direct Science و Scholar Google جستجو شد. پس از خارج کردن مقاالت
نامتناسب باهدف پژوهش، مرور کامل روی 72 مقاله باقیمانده انجام شد. در مرحله بعد دادههای
گردآوریشدهموردتجزیهوتحلیلقرارگرفت. نتایج حاصلازمرورمنظمپیشینه پژوهشی به استخراج
4 عامل کلیمنجر شد. یافتهها نشان داد عاملیتفردی، آموزشی، محیطی_فرهنگیو خانوادگیدر
یادگیریمادامالعمرنقشدارند. یافتههایاینپژوهشمیتواند راهکارهایمناسبیپیشرویمتولیان
تعلیموتربیتقراردهد
لینک ثابت مقاله