ضرورت منتورینگ در آموزش و پرورش

نویسندگانمحمد اکبری,محسن آیتی,زهرا محمدی
همایشاولین همایش ملی مدرسه فردا
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۹-۱۰-۲۳
محل برگزاری همایشاردبیل
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور درگرو نهاد آموزش‌وپرورش و به‌ویژه معلمان می‌باشد. بنابراین ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان از اهداف مهم هر جامعه است. رسیدن به این هدف با راهبرد آموزش دانشگاهی و ضمن خدمت به‌تنهایی امکان‌پذیر نبوده و نیاز به تدابیر جدیدی دارد که پلی میان مبانی نظری و عمل ایجاد نماید. در راستای رسیدن به این هدف یکی از روش‌هایی که می‌توان استفاده کرد، فرایند منتورینگ می‌باشد. در منتورینگ فرد باتجربه‌ای وظیفه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی فرد کم‌تجربه را بر عهده دارد.این روش از دیرباز در مشاغل مختلف برای توسعه ی نیروهای انسانی به شکل های متفاوت به کار رفته است و همگی مثمر ثمر بودن آن را تایید کرده¬اند. این پژوهش با روش کتابخانه ای و نیز با هدف اثبات ضرورت منتورینگ در آموزش¬و¬پرورش ابتدا به بررسی جایگاه آن در تاریخ و ادبیات ایران پرداخته و آن را مطابق با زیرساخت های فرهنگی کشور دریافته است و سپس با مرور دلایل استفاده سازمان ها از آن، انواع مختلف و مزایایی که می تواند برای معلمان داشته باشد، ضرورت استفاده از آن را در آموزش و پرورش نیز اثبات می نماید.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: آموزش‌وپرورش، معلمان، توسعه‌ی حرفه‌ای، منتورینگ، ضرورت