رزومه


محمود سنگری

محمود سنگری

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علم اطلاعات و دانش شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
محمود سنگری

استادیار محمود سنگری

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علم اطلاعات و دانش شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |
آخرین ویرایش۱۶ مهر ۱۴۰۴

طراحی مدل مفهومی عوامل موثر بر کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی کالاهای ورزشی

نام نویسنده (دانشجو):
محل دفاع: پردیس علوم رفتاری

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
سمت استاد در پایان‌نامه/رساله: استاد مشاور
کلید واژه ها: هوش مصنوعی، بازاریابی، کالاهای ورزشی، بازاریابی کالاهای ورزشی

چکیده:

هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل مفهومی عوامل موثر بر کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی تجهیزات و کالاهای ورزشی می‌باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های میدانی است. با توجه به موضوع پژوهش، پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های کیفی به روش نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری) و شیوه سیستماتیک استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و متخصصان صاحب‌نظر و آگاه در ارتباط با حوزه هوش مصنوعی و بازاریابی ورزشی به تعداد 14 نفر بود که تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. شاخص­های محقق جهت نمونه­گیری از میان جامعه ­آماری عبارتند از: افراد آشنای با ادبیات هوش مصنوعی و بازایاریابی ورزشی؛ افراد دارای کتاب و مقاله علمی - پژوهشی تالیف شده، افراد دارای سابقه تدریس و تجربه کاری در هر کردام از زمینه‌های فوق بود که به دو روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد.  نتایج تحقیق نشان داد که داده‌های با کیفیت و جامع، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، زیرساخت‌های فناوری، تحلیل رفتار مشتری، بهینه‌سازی الگوریتم‌ها، مدیریت موجودی هوشمند (عوامل علی)؛ عوامل محیطی، عوامل سازمانی، عوامل انسانی، عوامل جغرافیایی، عوامل اقتصادی (عوامل زمینه‌ای)؛ خطاهای انسانی، شفافیت در قوانین  تسهیل‌گر، سواد دیجیتال، فرهنگ سازی، مدل‌سازی فرآیندها و داده‌ها (عوامل مداخله‌گر)؛ توسعه دانش و هوشمندسازی، توسعه استراتژی‌های بهبود و هوش تجاری، آموزش و توسعه تجهیزات ورزشی هوشمند، بازاریابی موفق از طریق اینفلوئنسرها، تولید محتوای هوشمند و آنلاین (راهبردها)؛ بهبود تجربه خرید آنلاین، افزایش فروش و سهم بازار، افزایش اعتماد، کارآیی و سوددهی محصولات ورزشی، تحلیل رفتار مشتریان با کمترین درصد خطای انسانی (پیامدها)، از جمله مهمترین متغیرهای پژوهش از دیدگاه متخصصین و کارشناسان بود. با توجه به نتایج و یافته‌های پژوهش پیشنهاد می‌شود که با سرمایه‌گذاری در برندهای ورزشی و با استفاده از سیستم‌های توصیه‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات مرتبط با ترجیحات و رفتار مشتریان را شناسایی کنند؛ این امر نه تنها تجربه خرید را بهبود می‌بخشد بلکه احتمال خریدهای مکرر را افزایش می‌دهد.


 [m.1]مثل مقاله تدوین شود