تحولات نظام آموزشی با رویکرد صلاحیت های حرفه ای معلمان

نویسندگانهادی پورشافعی,رقیه تهماسبی
همایشدومین کنفرانس ملی تازه‌های روانشناسی تکاملی و تربیتی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۴-۰۳-۱۰
محل برگزاری همایشبندرعباس
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

آموزش وپرورش به عنوان مهم ترین نهاد در تربیت نیروی انسانی زمانی می تواند امر تعلیم وتربیت را به نحو مطلوب انجام دهد که معلمان آن کیفیت و صلاحیت لازم را داشته باشند ازاین رو استفاده از تواناترین و شایسته ترین افراد برای حرفه معلمی ، می تواند مهم ترین امر باشد. تغییرات عمیق در ساختار برنامه درسی در مقابل نیازهای جامعه و جمعیت دانش آموزی موجب بحران در هویت حرفه ای معلمان شده است . در نتیجه هویت حرفه ای معلمان نیاز مبرم به بازسازی مجدد دارد. در این مطالعه ی توصیفی به منظور جمع آوری اطلاعات درباره صلاحیت های حرفه ای معلمان با جست وجو در پایگاههای اطلاعاتی دردسترس از جمله پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ، سیویلیکا، نورمگز و مگیران سعی شده است که به مفهوم شناسی صلاحیت حرفه ای و مولفه های آن و ارائه ی راهکارهایی درجهت ارتقای حرفه ای معلمان پرداخته شود.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: نظام آموزشی ، صلاحیت حرفه ای ، معلمان