رزومه


هادی پورشافعی

هادی پورشافعی

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۴۲

رزومه
هادی پورشافعی

دانشیار هادی پورشافعی

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۴۲ |

رابطه سبک های مدیریت مدارس و قابلیت های حرفه ای معلمان با درگیری تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه دوم

نویسندگانهادی پورشافعی,فاطمه رمضانی درح
همایشاولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت
تاریخ برگزاری همایش2025-02-20
محل برگزاری همایشبندرعباس
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف پژوهش حاضر رابطه سبک های مدیریت مدارس و قابلیت های حرفه ای معلمان با درگیری تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه دوم بود. جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان متوسطه دوم شهر بیرجند خواهند بود که تعداد 200 نفر از آنها به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه سبک های مدیریت کلاس فلورانس ) 1985 (، پرسشنامه قابلیت حرفه ای معلمان مطهری نژاد و جهانگرد ) 1397 ( و پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو ) 2012 ( بودند. نتایج نشان داد که ضریب همبستگی بین سبک مدیریت کلاس با درگیری تحصیلی 25 / 0 = r و 04 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین سبک مدیریت آمرانه با درگیری تحصیلی 19 / 0 = - r و 05 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین سبک مدیریت خیرخواهانه با درگیری تحصیلی 21 / 0 = r و 03 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین سبک مدیریت مشورتی با درگیری تحصیلی 26 / 0 = r و 001 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین سبک مدیریت مشارکتی با درگیری تحصیلی 16 / 0 = r و 05 / 0 = p می باشد، قابلیت های حرفه ای معلمان با درگیری تحصیلی 19 / 0 = r و 001 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین برنامه ریزی برای آموزش با درگیری تحصیلی 19 / 0 = r و 05 / 0 = p می باشد، ضریب همبستگی بین اخلاق و مسئولیت حرفه ای با درگیری تحصیلی 20 / 0 = r و 04 / 0 = p می باشد و ضریب همبستگی بین مدیریت منابع با درگیری تحصیلی 22 / 0 = r و 001 / 0 = p

لینک ثابت مقاله