| نویسندگان | محمد اکبری,ثریا رودی علی آبادی,حفیظه بلوچ,علی عسگری,هادی پورشافعی |
| نشریه | پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی |
| شماره صفحات | 479-492 |
| شماره سریال | ۹ |
| شماره مجلد | ۲ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۱۹ |
| رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
| نوع نشریه | الکترونیکی |
| کشور محل چاپ | ایران |
| نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
چگونگی ارتباط میان دوزبانگی و تعلیم و تربیت از موضوعات مهمی است که امروزه سیاست گذاران
آموزشی، روان شناسان و معلمان با آن مواجه اند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نگرش نسبت به یادگیری
درس زبان انگلیسی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار طراحی و اجرا شد . این پژوهش توصیفی و
از نوع علی - مقایسه ای است . جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیة دانش آموزان دورة دوم متوسطه شهر
92 است که به صورت نمونه گیری طبقه ای برابر تعداد 240 دان ش آموز - چابهار مشغول ب ه تحصیل در سال 93
120 فارس و 120 بلوچ) موردمطالعه قرار گرفتند. جمع آوری داد هها با استفاده از پرسشنامة نگرش به زب ان )
انگلیسی گاردنر انجام شد . برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون آماری تی مستقل و رگرسیون با کمک
استفاده شد . یافته های پژوهش نشان داد که بین نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی spss نرم افزار
دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه و دانش آموزان دختر و پسر تفاوت مع ناداری مشاهده نشد . نتایج حاصل از
رگرسیون نشان داد که نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی است.
لینک ثابت مقاله