رزومه


هادی پورشافعی

هادی پورشافعی

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۴۲

رزومه
هادی پورشافعی

دانشیار هادی پورشافعی

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۴۲ |

ادراک والدین از پیامدهای آموزشی یادگیری به شیوه معکوس: مطالعه کیفی

نویسندگانهادی پورشافعی,محمد علی پور,مهدی علی پور
نشریهرویش روانشناسی
شماره صفحات19-28
شماره سریال۹
شماره مجلد۶
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۰
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، داده‌های اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از روش تحلیل مضمون و از نرم‌افزار MAXQDA11 به‌عنوان یک شیوه کمکی در واردکردن داده‌ها استفاده شد. یافته‌های حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالش‌های آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان می‌دهد که از نگاه آن‌ها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیاز‌های دانش‌آموزان و والدین پیش‌ رفته است. همچینن این روش بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانش‌آموزان داشته است.

لینک ثابت مقاله