رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

شناسایی محتوای آموزشی سواد هوش مصنوعی به دانش آموزان با رویکرد تحلیل مضمون

نویسندگانمحمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
همایشچهارمین همایش ملی آموزش هوشمند؛ فرصت ها، چالش ها و دستاوردها
تاریخ برگزاری همایش2024-05-08
محل برگزاری همایشهمدان
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

استفاده یا سوء استفاده از هوش مصنوعی در جامعه، بستگی به فرهیختگی استفاده¬کنندگان آن دارد. یکی از مهمترین روش¬های رسیدن به این فرهیختگی، آموزش سواد هوش مصنوعی است. هدف پژوهش حاضر شناسایی محتوای آموزشی برنامه¬های سواد هوش مصنوعی برای غیر متخصصان است. برای رسیدن به این هدف از روش مرور روایی(نقلی) و چارچوب SALSA (جستجو، ارزیابی، ترکیب و تحلیل) استفاده شد. برای تحلیل محتوای 18 مقاله¬ای که معیارهای شمول را داشتند؛ از روش تحلیل مضمون استفاده شد. در تحلیل مضمون 440 کد اولیه مربوط به «محتوای سواد هوش مصنوعی» شناسایی شد. پس از جستجو و بازبینی مضامین، کدهای اولیه در 9 طبقه اصلی قرار گرفتند. 1) دانش پایه هوش مصنوعی؛ 2) یادگیری ماشینی و الگوریتم¬ها برای غیرمتخصصان؛ 3) حل مسأله؛ 4) اخلاق هوش مصنوعی؛ 5) فعالیت و کار با ربات¬ها و بازی¬های هوشمند؛ 6) برنامه¬نویسی هوش مصنوعی برای غیرمتخصصان؛ 7) پیامدهای هوش مصنوعی؛ 8) استفاده و کار با ابزارهای هوش مصنوعی و 9) داده¬کاوی. در پایان، کمبود دانش هوش مصنوعی معلمان به عنوان چالش اساسی ارتقاء سواد هوش مصنوعی شناسایی و آموزش سواد هوش مصنوعی به معلمان پیش¬بایست موفقیت برنامه¬های سواد هوش مصنوعی مورد بحث قرار گرفت.

لینک ثابت مقاله